ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ

Автор(и)

  • А. М. Кокарєва

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.13

Ключові слова:

інноваційні технології навчання, інтерактивні технології навчання, майбутні інженери, метод проектів, освітнє середовище, професійна підготовка

Анотація

У статті розглянуто особливості упровадження інноваційних освітніх технологій у професійну підготовку майбутніх інженерів. Висвітлено проблему інноватизації освіти, яка буде вирішена не лише за сприяння адміністрації університету, але й за бажання та можливостей викладача включити студента у даний процес; викладач відіграє у процесі інноватизації важливу роль тьютора, який враховує індивідуально-психологічні особливості кожного студента та вносить корективи в освітній процес. Зазначено, що важливою складовою ланкою навчальної діяльності студентів є формування практичних навичок застосування інноваційних технологій у майбутній професійній діяльності.

Доводиться, що застосування інноваційних  технологій у підготовці майбутніх інженерів полегшує: моделювання пошуку як віддалених або віртуальних лабораторій в Інтернеті, що забезпечує відносно недорогий гнучкий доступ до досвіду навчання; міжнародну співпрацю, подолання географічних бар’єрів та уроків. Вони дають студентам уявлення про інші культури та досвід; формувальне оцінювання в реальному часі та на основі навичок. Таким чином, це може забезпечити активну участь більшої кількості студентів у дискусіях. Підтримка технологій дозволяє контролювати розвиток навичок, ніж це можливо без технології; електронне навчання, відкриті освітні ресурси та масові відкриті онлайн-курси.

Посилання

Andrushchenko V. P. (2014). Yevropeiskyi pedahohichnyi dosvid ta natsionalni tradytsii: harmonizatsiia priorytetiv. Vyshcha osvita Ukrainy. 3 . S. 5 -11. Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ vou_2014_3_3

Dychkivska I. M. (2011). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii. Kyiv : Akademvydav, 2004. 448 c.

Innovatsii u vyshchii osviti: problemy, dosvid, perspektyvy : monohrafiia / z a red. P. Y u. Saukha.

Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. Ivana Franka. 444 s.

Kobylianskyi O., Dembitska S. (2014). Vykorystannia internet-tekhnolohii u protsesi vyvchennia bezpeky zhyttiediialnosti. Naukovi zapysky [Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka]. Ser. : Pedahohichni nauky. Vyp. 132. S. 61-65. Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2014_132_18

Koziar M. (2014). Innovatsiini tekhnolohii yak instrument studentotsentrovanoho pidkhodu v praktychnii pidhotovtsi maibutnoho inzhenera. Nova pedahohichna dumka. 1. S. 90-93. Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_28

Kokarieva A . M . (2018). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u systemi inzhenerno-tekhnichnoi osvity Ukrainy. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriia : Pedahohika. Psykholohiia: zb. nauk. pr. Kyiv : Vyd-vo Nats. aviats. un-tu “NAU-druk”. Vyp. 12(1). S. 65-69.

Luhovyi V. I. (2011). Upravlinnia yakistiu vykladannia u vyshchii shkoli: teoretyko-metodolohichnyi i praktychnyi aspekty // Psykholoho-pedahohichni zasady proektuvannia innovatsiinykh tekhnolohii vykladannia u vyshchii shkoli: monohrafiia / avt. kol. : V. Luhovyi, M. Levshyn, O. Bondarenko [ta in.] ; za red. V. P. Andrushchenka, V. I. Luhovoho. Kyiv : “Pedahohichna dumka”. 260 s.

Novykov P . M . (2000). Vyperedzhuvalna profesiina osvita : naukovo-praktychnyi posibnyk / P. M. Novykov, V. M. Zuiev. Moskva : RHATyZ. 266 s.

Turkot T . I . (2011). Pedahohika vyshchoi shkoly : navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Kyiv : Kondor. 516 s.

Pometun O. I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia. Kyiv : SPD KUlinichev B. M. 144 s.

(2004). Pro vyshchu osvitu : Zakon Ukrainy vid 1 lypnia 2014 roku 1556-VII // Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, vid 19.09.2014 r. / 37-38/ str. 2716, st. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Proekt Stratehii reformuvannia vyshchoi osvity v Ukraini do 2020 roku [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://mon.gov.ua/ua/pr-vidd il/1312/1390288033/1415795124/

(2008). Fenomen innovatsii: osvita, suspilstvo, kultura : monohrafiia / r ed. kol. : V. H . K remen, V. V. Ilin, S. V. Proleiev ; za red. V. H. Kremenia. Kyiv : Pedahohichna dumka. 470 s.

(2010). Pedahohika vyshchoi shkoly : pidruchnyk / D . V . C hernilevskyi, I. S . H amretskyi, O. A. Zarichanskyi ; za red. D. V. Chernilevskoho. Vinnytsia : AMSKP : Hlobus-Pres. 408 s.

Bulman G. and R. W. Fairlie (forthcoming), “Technology and education: Computers, software, and the Internet”, in R. Hanushek, S. Machin and L. Woessmann (eds.), Handbook of the Economics of Education, vol. 5, North Holland, Amsterdam.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ