ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СЕРЕДНІХ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Л. С. Мхітарян
  • В. М. Манжуловський
  • Є. О. Плотніков
  • С. Є. Петрюк

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.16

Ключові слова:

вища медсестринська освіта, професійна компетентність, рівні готовності, напрямки підготовки

Анотація

Сучасні тенденції суспільного розвитку України потребують переходу вищої медсестринської освіти до нової концепції підготовки майбутніх спеціалістів. Основою  удосконалення є підвищення якості освіти, зростання соціального статусу медичних сестер, інтенсифікація наукових досліджень, використання міжнародного досвіду. Сфера професійної компетентності середніх медичних спеціалістів поступово розширюється, тому очевидна потреба вдосконалення підготовки медичних сестер відповідно до світового досвіду. Медсестринство повинно бути науковою спеціальністю, а медична сестра – високоякісним професіоналом з відмінними науковими знаннями і практичними навичками.

При реалізації проекту Erasmus + під назвою “Health Care Europe – HCEU” (“Європа медична”) визначали рівні компетентності, які досягаються  середніми медпрацівниками після завершення навчання. При цьому медсестри, за їх оцінкою, лише частково набувають достатнього рівня/етапу розвитку окремих компетентностей. Має місце дисбаланс оцінки опитуваних між отриманими знаннями та вміннями і навичками, що потребує поліпшення ефективності навчального процесу при підготовці медичних працівників. Визначені низькі рівні готовності молодих фахівців з таких наскрізних галузей компетентностей як моніторинг, документування, забезпечення якості медичних послуг; комунікації та співпраці з іншими медичними працівниками, з пацієнтами; етична, міжкультурна, правова компетентності; постійний професійний розвиток. Отримані результати дали можливість чіткого визначення пріоритетних напрямків підготовки студентів-медиків для формування їх професійної компетентності.

Посилання

Lysenko I. Yu., Lasytsia T. S., Ruban O. Ye. (2012). Formuvannia medsestrynskoi kompetentnosti z pozytsii yakosti osvity. Medsestrynstvo. № 3. S. 12-14.

Radziievska I. V ., Dzhulai O . S . (2012). Kompleksnyi pidkhid do formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh medychnykh fakhivtsiv. Visnyk Cherkaskoho universytetu. № 19. S. 76-81.

Hubenko I. Ya., Brazalii L. P., Shevchenko O. I. (2009). Rozvytok naukovykh doslidzhen v medsestrynstvi yak osnova vdoskonalennia sestrynskoi dopomohy. Holovna medychna sestra. № 8. S. 59-61.

WHO/Europa. Publikationen. Erklarung von Munchen – Pflegende und Hebammen – ein Plus fur Gesundheit [Elektronische Ressource]. Zugriffsart : http://www.euro.who.int/de/publications/policy-documents/munichdeclaration-nurses-and-midwives-a-force-for-health

Bilyk L. V., Nechehlod L. M. (2011). Aktualni pytannia rozvytku medychnoi osvity v Ukraini. Vyshcha osvita v medsestrynstvi: problemy i perspektyvy. Zhytomyr : Polissia. S. 21-22.

Suprun L. M. (2004). Psykholohichnyi analiz hotovnosti medsester do profesiinoi diialnosti : avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk. Kyiv. 18 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ