ТЕНДЕНЦІЇ У ФОРМУВАННІ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ “ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ” В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Я. А. Нагрибельний

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.17

Ключові слова:

навчальна дисципліна “Історія педагогіки”, робочі програми навчальної дисципліни, тенденції у формуванні змісту, педагогічна спадщина, майбутні педагоги

Анотація

У статті на основі студіювання спеціальної літератури виокремлено тенденції у формуванні змісту навчальної дисципліни “Історія педагогіки” в сучасних закладах вищої педагогічної освіти: відсутність одностайності між закладами вищої освіти щодо кількості годин, відведених на опанування дисципліни, що зумовлено автономією закладів вищої освіти та самостійним укладанням викладачами робочих програм навчальної дисципліни; уведення до змісту навчальної дисципліни  праць педагогів, які з певних ідеологічних причин тривалий час були невідомі широкому загалу; розроблення змісту підручників і посібників на засадах культурологічного та діяльнісного підходів, що уможливлює розгляд історії педагогіки як діалогу педагогічних культур; репрезентування змісту навчальної дисципліни на основі хронологічно-тематичного підходу; інтегрування змісту дисциплін “Педагогіка/Історія педагогіки”; синхронний розгляд теорії і практики навчання та виховання в різних країнах у різні історичні епохи.

Акцентовано, що в сучасних умовах інтегрування України до світового освітнього простору, міждержавних соціально-економічних, культурних та політичних процесів особливої актуальності набуває знання світової історії педагогіки, оскільки дисципліна набуває нового змісту, що постійно оновлюється. “Історія педагогіки” стає потужним інструментом підготовки майбутніх учителів, здатних виховувати нове покоління на засадах взаємоповаги, толерантності, довіри. Водночас сучасні українські педагоги-дослідники прагнуть переосмислити національну спадщину й інтерпретувати її в сучасний освітній контекст.

Посилання

Berezivs`ka L . Universy`tets`ka osvita v pidruchny`kax i navchal`ny`x posibny`kax z istoriyi pedagogiky` nezalezhnoyi Ukrayiny`[University education in textbooks and tutorials on the history of pedagogy of independent Ukraine]. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/708882/1/berezivska.pdf.

Zavgorodnya T. K., Zavgorodnya T. K., Prokopiv L. M., Strazhnikova I. V. (2014). Istoriya pedagogiky`: navchal`no-metody`chny`j posibny`k [History of pedagogy: educational and methodical manual]. Ivano-Frankivsk. (in Ukrainian)

Levkivs`ky`j M. V., O. A. Dubasenyuk (ed.) (1999). Istoriya pedagogiky` [The history of pedagogy].

Zhytomyr: Zhytomyr State Pedagogical University. (in Ukrainian)

Kravecz` L . M . Pedagogika (istoriya pedagogiky`): [robocha programa dlya studentiv special`nostej 6.010106 Social`na pedagogika, 6.010103 Texnologichna osvita, 6.020205 Obrazotvorche my`stecztvo*, 6.020204 Muzy`chne my`stecztvo*, 6.010201 Fizy`chne vy`xovannya*, 6.020303 Filologiya (anglijs`ka, nimecz`ka)*, 6.020303 Filologiya* (ukrayins`ka mova i literatura), 6.040102 Biologiya] [Pedagogy (history of pedagogy): [work program for students of specialties 6.010106 Social pedagogy, 6.010103 Technological education, 6.020205 Fine arts*, 6.020204 Musical art*, 6.010201 Physical education*, 6.020303 Philology (English, German)*, 6.020303 Philology* (Ukrainian language and literature), 6.040102 Biology]. Available at: http://www.kogpi.edu.te.ua/images/stories/me/stydenty/ped_i_psuh/ 2016_2017/pedagogika.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ