ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ЦИКЛУ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ ЗАСОБАМИ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.21Ключові слова:
Нова українська школа, основні компетентності у природничих науках і технологіях, науковий метод пізнання, теоретичні і експериментальні методи фізики, навчальний фізичний експериментАнотація
Національні пріоритети, пов’язані з підвищенням якості професійної підготовки майбутніх учителів природничих наук та перехід вищої школи України на нові показники якості освіти (компетентності) актуалізували потребу в фахівцях, здатних забезпечувати сприятливі умови для всебічного розвитку суб’єктів освітнього процесу. У цьому контексті особливої уваги заслуговує реформування процесу підготовки майбутніх фахівців, професійна діяльність яких спрямована на формування у вихованців цілісних уявлень про систему природничих наук, що водночас потребує не лише базових природничо-математичних знань і умінь, а й таких, що забезпечують здатність майбутнього вчителя до їхньої реалізації у професійній діяльності, готовності до інновацій як у змісті, так і технологіях навчання природничих наук.
Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх учителів природничих наук до формування основних компетентностей у природничих науках і технологіях, наукового розуміння природи і сучасних технологій, а також здатності застосовувати його в практичній діяльності. Готовності майбутніх учителів природничих наук до професійної діяльності розглядається з позицій їхньої природничо-наукової та методичної підготовки. Представлені методичні рекомендації щодо організації і реалізації циклу наукового пізнання застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати на прикладі експериментального завдання з фізики: визначення добротності математичного маятника. До лабораторного обладнання увійшли прості цифрові вимірювальні прилади та авторське саморобне обладнання, що уможливлює реалізацію пропонованого завдання в навчальному фізичному експериментіПосилання
Kontseptsiia novoi ukrainskoi shkoly [Elektronnyi resurs] / Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy : Nova ukrainska shkola. Rezhym dostupu : http://mon.gov.ua/activity/ e ducation/zagalna-serednya/ u a-sch-2016/ konczepcziya.html
Liashenko O. I. (1996). Vzaiemozviazok teoretychnoho ta empirychnoho u navchanni fizyky : dys. ... doktora ped. nauk : 13.00.04 – profesiina pidhotovka; 13.00.02 – metodyka navchannia fizyky. Kyiv. 442 s.
Multanovskyi V. V. (1979). Problema teoretycheskyi obobshchenyi v kurse fyzyky srednei shkol : avtoref. dys. na soyskanye nauch. stepeny doktora ped. nauk : spets. 13.00.02 “Teoryia y metodyka obuchenyia y vospytanyia (fyzyka)”. Moskva. 44 s.
Razumovskyi V. H. (1972). Problema razvytyia tvorcheskykh sposobnostei uchashchykhsia v protsesse obuchenyia fyzyke : dys. … doktora ped. nauk : 13.00.02 (f) / Razumovskyi Vasylyi Hryhorevych.
Moskva. 507 s.
Podoprygora N. (2014). Organization and realization of the experimental cycle of scientific cognition at Physics study [Electronic resource]. Latin-American Journal of Physics Education. Vol. 8. №1, March. pp. 13-21.