ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • О. Б. Авраменко
  • Я. В. Усатюк

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.01

Ключові слова:

медіаосвіта, медіаграмотність, медіакомпетентність, медіакультура, медіатехнології, сучасний педагог, теоретичні і методичні проблеми.

Анотація

В статті розглянуто основні підходи до визначення медіакомпетентності майбутнього вчителя інформатики, шляхи та питання ефективності і доцільності формування медіакомпетентності педагога з метою успішної реалізації освітніх завдань. Проаналізовано поточний стан розвитку теоретичного та методичного формування медіакомпетентності сучасного педагога та обґрунтовано необхідність застосування елементів медіаосвіти у навчально-виховному процесі. Визначено напрямки впровадження медіаосвіти в процес підготовки майбутнього вчителя інформатики та окреслено основні труднощі, які на сьогоднішній день його супроводжують. Проаналізовано, що впровадження медіа в освітній процес школи може бути ефективним лише за умови, медіакомпетентного вчителя, тобто вчителя, здатного якісно реалізувати на практиці можливості сучасних інформаційних та різноманітних медіа технологій, який вміє розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами. Це в свою чергу передбачає розробку та використання інформаційних ресурсів для методичної підтримки вчителів. Адже сучасний вищий навчальний заклад повинен готувати завзятих, ініціативних вчителів, які досконало володіють технікою як критичного, так і творчого мислення. Адже саме такий вчитель зможе допомогти учням адаптуватися в сучасному середовищі інформаційних змін та виховувати медіакомпетентне молоде покоління.

Посилання

Belikov V. A. Filosofiya obrazovaniya lichnosti: deyatelnostnyj aspekt : monografiya. Moskva : Vlados, 2004. 357 s., 235.

Ivanov V. F., Shkoba O. Ya. Mediaosvita ta mediahramotnist: vyznachennia terminiv. Kyiv : Informatsiine suspilstvo, 2012.

Mediaosvita ta mediahramotnist: pidruchnyk / red.-upor. V. F. Ivanov, O. V. Volosheniuk ; za naukovoiu redaktsiieiu V. V. Rizuna. Kyiv : Tsentr vilnoi presy, 2012. 352 s.

Mediaosvita. Osnovy media hramotnosti : navchalno-metodychnyi posibnyk dlia kursu “Osnovy mediahramotnosti” / ukl. S. O. Troian, A. V. Tkachuk. Uman : PP Zhovtyi O.O., 2014. 128 s.

Naumuk I. M. Umovy formuvannia mediakompetentnosti maibutnikh vchyteliv informatyky. Molod i rynok. № 11(130), 2015. S. 161-162.

Profesiina kompetentnist vchytelia [Elektronnyi resurs] Osvitnii portal “Klasna otsinka”. 2014. Rezhym dostupu do resursu : http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/profesiina-kompetentnist-vchitelya.html.

Rutkovskaya M. V. Formirovanie motivov vybora pedagogicheskoj profesii u starsheklassnikov : avtoref. dis ^ kand. ped. nauk. L. 14 s.

Sharko V. D. Mediakompetentnist yak skladova metodychnoi pidhotovky vchytelia ta yii diahnostuvannia. Aktualni problemy pryrodnycho-matematychnoi osvity v serednii i vyshchii shkoli : mater. mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kherson : Hrin D. S., 2012. S. 91-93.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-25

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ