ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРЕДМЕТУ “Я У СВІТІ”
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.03Ключові слова:
інновація, інтегративний курс, інформаційно-комп ’ютерні технології, освіта.Анотація
У сучасному освітньому середовищі якісне подання інформації та її візуалізація не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології створюють широкі можливості для використання їх в навчальному процесі. Освіта - важливий фактор формування та розвитку активної і творчої особистості. Українська система освіти знаходиться на стадії реформування, щоб адекватно та вчасно відповідати на запити суспільства. Нові вимоги до сучасної людини, громадянина, професіонала автоматично висувають нові вимоги до педагога. Він має одночасно виконувати декілька ролей: розробник навчальних програм, тренер, фасилітатор, презентатор, консультант, дослідник і т д.
Інтегративний курс “Я у світі” для 3-4 класів загальноосвітніх шкіл обіймає історичні, етнографічні, політичні та правові матеріали. Він дозволяє вчителю широко використовувати педагогічні інновації.
Інновація в освіті - це продукт творчого процесу, який піднімає навчання на якісно новий рівень.
E-learningта m-learningвраховуючи сучасні світові тенденції, мають стати частиною навчального процесу у молодшій школі. Теоретичний матеріал з предмету “Я у світі” краще запам’ятається, якщо буде супроводжуватись аудіо-, відеоматеріалами, можливістю закріплювати знання за допомогою мобільних додатків. Осучаснення освіти буде сприяти підвищенню мотивації учнів та покращенню результатів навчання.
З метою активізації взаємодії учнів на уроках та в позаурочний час важливо використовувати інтерактивні технології освіти.
Використання педагогічних інновацій, різноманітних методів та прийомів навчання, сучасних інформаційно-комп ’ютерних технологій дозволяє урізноманітнити навчальний процес, зробити його більш ефективним, підвищити мотивацію учнів до отримання нових знань та умінь, створити в класі атмосферу взаємодопомоги, взаємоповаги, довіри.
Посилання
Nova ukrainska shkola: Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly / upor. L. Hrynevych, O. Elkin, S. Kalashnikova ta in. ; za zah. red. M. Hryshchenka. Kyiv : MON, 2016. 40 s.
Androsova N. Innovatsiini tekhnolohii v shkoli. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky. 2010. Vyp. 91. S. 29-34.
Fadieieva O. Yu. Suchasni innovatsiini tekhnolohii ta interaktyvni metody v pedahohitsi [Elektronnyi resurs]. Vseosvita. Rezhym dostupu : https://vseosvita.ua/library/cucasni-innovacijni-tehnologii-ta- interaktivni-metodi-v-pedagogici-60701.html - nazva z ekranu
Sofii N. Innovatsiini metody vykladannia i navchannia [Elektronnyi resurs]. Sovremennaia shkola. Rezhym dostupu : http://ru.osvita.ua/school/method/1663/ - nazva z ekranu
Zhulieva L. V. Uprovadzhennia innovatsiinykh interaktyvnykh metodiv i form navchannia na urokakh ukrainskoi movy i literatury. Pedahohichni nauky : zbirnyk naukovykh prats. 2011. Vyp. 60. S. 356-362.
Zelenska O. Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii na urokakh u pochatkovykh klasakh. Pochatkova shkola. 2013. № 9. S. 47-48.
Sukhovieienko K. Suchasni metody navchannia: dosvid zakordonnykh pedahohiv [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : https://naurok.com.ua/post/suchasni-metodi-navchannya-dosvid-zakordonnih-pedagogiv
Batiuta T. V. Innovatsiini osvitni tekhnolohii v konteksti yevrointehratsii. Novitni osvitni tekhnolohii : naukovo-praktychna konferentsiia. Rezhym dostupu : http://confesp.fl.kpi.ua/node/1213 - nazva z ekranu
Bibik N. M. Ya u sviti. 3 klas: pidruchnyk dlia zahalnoosvitnikh shkil. Kh. : Osnova, 2013. 160 s.
Interaktyvni metody navchannia v pochatkovii shkoli [Elektronnyi resurs]. Shkola - dytiachyi sadok
“Prolisok”. 2015. Rezhym dostupu: http://prolisok.it-we.net/interaktivni-metodi-navchannya-v-pochatkovij-shkoli - nazva z ekranu
Storitelinh: stvoriuiemo istorii, shcho zakhopliuiut [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://teach- hub.com/storitelinh/ nazva z ekranu.
Mykhailyshyn R. Metod proektiv u pochatkovii shkoli yak pedahohichna tekhnolohiia. Visnyk Lvivskoho universytetu: Seriia pedahohichna. 2016. Vyp. 30. S. 43-53.