СТРУКТУРА СИСТЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ ТА КРАЇНАХ ЄС (НА ПРИКЛАДІ ФРАНЦІЇ, НІМЕЧЧИНИ, ФІНЛЯНДІЇ, ПОЛЬЩІ, ШВЕЙЦАРІЇ)

Автор(и)

  • В. В. Іванова

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.12

Ключові слова:

структура системи дошкільної освіти, Велика Британія, країни ЄС, спільні ознаки, різні підходи до підготовки дітей до школи у різних країнах, підходи.

Анотація

У статті розглянуто особливості структури сучасної дошкільної освіти у Великій Британії та країнах ЄС (Франції, Німеччині, Фінляндії, Польщі, Швейцарії).

Поряд з особливостями системи дошкільної освіти в різних країнах виявлено і спільні ознаки.

З’ясовані різні підходи до підготовки дітей до школи у різних країнах (використання різних форм інтеграції дитячих садків і початкових класів; виконання функції передшкільного ступеня: підготовчі групи або класи при дитячих садках чи при початкових школах (у Німеччині); передшкільні групи для дітей (у Фінляндії, Данії); нульові класи при школах або підготовчі групи в дитячих садках (у Польщі); фінансування відбувається по-різному: в державних дитячих дошкільних закладах навчання і виховання безоплатне (Велика Британія (частково), Німеччина). У Німеччині, крім того, законом гарантовану підтримку альтернативних дошкільних закладів, крім приватних. В республіці Польщі, у Фінляндії, Швейцарії держава приділяє багато уваги дошкільним навчальним закладам.

В країнах ЄС при здійсненні виховання і навчання в дошкільних навчальних закладах застосовуються підходи: диференційований, індивідуальний, творчий; використовується система Монтессорі.

Посилання

Sazonova D. S., Zebzeeva V. A. Sistemy doshkolnogo obrazovaniya za rubezhom: ih pedagogicheskij potencial. Obshestvo i civilizaciya v HHI veke: tendencii i perspektivy razvitiya. 2014. № 8-12. S. 161-166.

Doshkilne vykhovannia za kordonom. URL: http://www.d-leam.pu.if.ua/data/users/8569/%D0%9B% D0%B5%D0%BA%D 1 %86%D1 %96%D 1 %8F%203 .pdf

Zarubizhnyi dosvid vykhovannia dytyny: dytiachyi sadok u Velykobrytanii. URL:

https://firststep.com.ua/artide/zarubiznii-dosvid-vihovanna-ditini-ditacii-sadok-u-velikobritanii

Kozak L. Suchasna doshkilna osvita: yevropeiskyi dosvid. Osvitolohichnyi dyskurs. 2017. № 3-4 (18-19). S. 235-251.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ