ПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ВЗАЄМОДІЇ З МАРГІНАЛЬНИМИ СОЦІАЛЬНИМИ ГРУПАМИ

Автор(и)

  • Л. М. Степаненко

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.22

Ключові слова:

вище зазначеного сфорсоціальна взаємодія, професійна спрямованість, зміст професійної підготовки, зміст навчання, маргінальні соціальні групи.

Анотація

У статті розглядаються особливості прюфесійної спрямованості у підготовці майбутніх психологів до взаємодії з маргінальними соціальними групами. Задля формування об’єктивних основ якісної професійної підготовки фахівців, було проаналізовано основні положення концепції підготовки майбутніх психологів.

Визначити головні аспекти формування професійної спрямованості у підготовці майбутніх психологів до взаємодії з маргінальними соціальними групами можливо лише при детальному розкритті поняття "професійна спрямованість ”. Саме тому, нами було проаналізовано поєднання складових у даному понятті.

Було визначено, які дидактичні вимоги необхідно застосовувати під час проведення аудиторних занять, з огляду на те, що це може підвищити технологічність у процесі застосування вмінь та навиків.

Подано шляхи реалізації професійної спрямованості підготовки майбутніх психологів. Таким чином, визначено необхідність організації навчального процесу, завдяки якому у студентів має формуватися певна вмотивованість у необхідності засвоєння знань. Також проаналізовано, що пізнавальний інтерес є важливим фактором підвищення ефективності професійної підготовки студентів, а зв'язок змісту навчання з практикою стає підґрунтям для подальшої мотивації.

Нами було здійснено якісний аналіз сфери застосування соціально-професійних знань випускниками - психологами і визначено, щонайменше, п ’ять основних сфер.

Визначено, що професійна підготовка має здійснюватися за принципом від простого до складного, від абстрактного до конкретного, а також обґрунтовано суть такої підготовки.

Для забезпечення професійної підготовки майбутніх психологів до взаємодії з маргінальними соціальними групами ми сформували план реалізації професійної спрямованості студентів.

Реалізація такої підготовки майбутніх психологів до взаємодії з маргінальними соціальними групами вимагає аналіз та вдосконалення навчальних програм, підготовку навчально-методичної літератури з дидактичними матеріалами, тощо.

Посилання

Vyshcha osvita Ukrainy i Bolonskyi protses. Kurs lektsii dlia samostiinoi roboty maistriv spetsialnosti 8.050201 “Menedzhment orhanizatsii” / ukl. : V. H. Voronkova, O. Ye. Shvets. Zaporizhzhia, 2004. 95 s.

Havrylov M. I., Farina Ya. O. Potentsial studentiv yak subiektiv osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli. Suchasni suspilni problemy u vymiri sotsiolohii upravlinnia : zbirnyk naukovykh prats DonDUU. Donetsk, 2008. T. IX. Vyp. 4 (94).

Gniteckaya G. E. Didakticheskaya effektivnost kompleksnoj sistemy organizacii samostoyatelnoj raboty studentov mladshih kursov. Kiyiv : Visha shkola. 1990. 150 s.

Goncharenko S. U. Ukrayinskij pedagogichnij slovnik. Kiyiv : Libid, 1997. 376 s. ISBN 966-06-0002-H.

Grebenyuk G. Ye. Teoreticheskie i metodicheskie osnovy nepreryvnogo professionalnogo obrazovaniya stroitelno-arhitekturnogo profilya : dis. ... doktora ped. nauk: 13..00.04 / Institut pedagogiki i psihologii prof, obrazovaniya APN Ukrainy. Kiyiv, 1997. 416 l. Bibliogr.: l. 356-399. Zatv. 26.03.97 № 6-06/03.

Vvedenie v professiyu “psiholog” : uchebnoe posobie / I. V. Vachkov, N. S. Pryazhnikov ; pod red. I. B. Grinshpuna. Moskva : Moskovskij psihologo-socialnyj institut ; Voronezh : Izdatelstvo NPO “MODEK”, 2002. 464 s.

Kovalenko E. E. Didakticheskie osnovy professionalno-metodicheskoj podgotovki prepodavatelej specialnyh disciplin : dis. ... doktora ped. nauk : 13.00.04 / Institut pedagogiki i psihologii prof, obrazovaniya APN Ukrainy. H., 1999. 407 s. Bibliogr.: l. 382-407. Zatv. 27.06.2000 № 10-06/6.

Kovchyna I. M. Pidhotovka studentiv do sotsialno-pravovoho zakhystu osobystosti : navch.-metod. posib. / za zah. red. A. Y. Kapskoi. Vyd. 2-he, pererobl. Kyiv : NPU, 2005. 196 s.

Kovalchuk V. Yu. Modernizatsiia profesiinoi ta svitohliadnoi metodolohii pidhotovky suchasnoho vchytelia : dys. ... doktora ped. nauk: 13.00.04 / Instytut vyshchoi osvity APN Ukrainy. Kyiv, 2005. 406 ark. Bibliohr.: ark. 367-396. Zatv. 12.10.06 № 11-06/9.

Klochko A. M. Pedahohichni umovy formuvannia profesiinykh zdibnostei vykhovantsiv litseiv yurydychnoho profiliu : dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04 / Kharkivskyi derzh. ped. un-t im. H. S. Skovorody. Kh., 2001. 221 s. Bibliohr.: ark. 166-187.

Kremen V. H. Neperervna profesiina osvita: filosofiia pedahohichni paradyhmy, prohnoz : [monohrafiia] / V. P. Andrushchenko, I. A. Ziaziun, V. H. Kremen ta in. ; V. H. Kremen (red.) ; APN Ukrainy, Instytut pedahohiky i psykholohii profesiinoi osvity. Kyiv : Naukova dumka, 2003. 854 s.

Kuzminskyi A. I. Pedahohika vyshchoi shkoly : navchalnyi posibnyk. Kyiv : Znannia, 2005. 486 s.

Loznytsia V. S. Psykholohiia i pedahohika: osnovni polozhennia. Kyiv : Eks ob, 2003. 304 s.

Moroz O. H., Padalka O. S., Yurchenko V. I. Pedahohika i psykholohiia vyshchoi shkoly : navch. posibnyk. Kyiv : NPU, 2003. 267 s.

Osvitnia polityka: filosofiia, teoriia, praktyka : monohrafiia / V. P. Andrushchenko ta in. ; za red. d-ra filos. nauk, prof., chl.-kor. NAN Ukrainy, diisn. chl. NAPN Ukrainy V. P. Andrushchenka ; Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2015. 483 s.

Profesiina pidhotovka praktychnoho psykholoha yak konkurentospromozhnoho fakhivtsia: teoriia i praktyka : navch.-metod. posib / za zah. red. akademika NAPN Ukrainy V. I. Bondaria, uporiad. prof. O. Ya. Mytnyk. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2015. 391 s.

Skrypchenko O. V., Lysianska T. M., Skrypchenko L. O. Dovidnyk z pedahohiky i psykholohii. Kyiv, 2000. 216 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ