ВИКОНАВСЬКА СТАБІЛЬНІСТЬ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Вейвей Сюй

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.23

Ключові слова:

виконавська стабільність, майбутній викладач мистецьких дисциплін, процес вокального навчання, вокальна компетентність, позитивний досвід вокально-виконавської діяльності.

Анотація

В статті визначено актуальність проблеми формування виконавської стабільності майбутніх викладачів мистецьких дисциплін, яка умовлена сучасними вимогами суспільства і Держави до підвищення якості викладання у галузі мистецької освіти, що вимагає якісної демонстрації вокальних, вокально- хорових творів під час індивідуальних та групових занять. Розглянуто зміст процесу вокального навчання у вищих музично-педагогічних навчальних закладах у контексті його спрямованості на розвиток у студентів виконавської стабільності. Зазначено про важливість накопичення студентами позитивного досвіду як співацької концертної діяльності, так і педагогічної діяльності на основі цілеспрямованої роботи професорсько-викладацького складу під час вокального навчання у напрямку формування в студентів-магістрантів виконавської стабільності. Встановлено, що здатність майбутнього педагога - музикантів до компетентного провадження вокально-педагогічної, вокально-виконавської, вокально- просвітницької фахової діяльності залежить від сформованості у процесі вокального навчання студентів виконавської стабільності. Визначено, що специфіка фахової діяльності викладача мистецьких дисциплін полягає у її нерозривному зв’язку із музичним виконавством. Констатовано, що для набуття вокальної компетентності майбутніми викладачами мистецьких дисциплін, сформованість виконавської стабільності є одним з фундаментальних чинників, точкою опори, спираючись на яку педагог-музикант здатний фахово підготувати й виховати вчителя музики, спроможного залучити до музичного мистецтва дитячу та юнацьку аудиторію, розвинути у підростаючого покоління музично-естетичні смаки та сформувати музичні ідеали.

Посилання

Brylina V. D., Stavinska L. M. Vokalna profesiina pidhotovka vchytelia muzyky : metodychnyi posibnyk dlia vykladachiv ta studentiv vyshchykh pedahohichnykh i mystetskykh zakladiv. Vinnytsia : Nova knyha, 2013. 96 s.

Van Yisin. Metodyka formuvannia vokalno-pedahohichnoi erudovanosti maibutnoho vchytelia muzyky v protsesi fakhovoho navchannia : avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: spets. 13.00.02 “Teoriia ta metodyka muzychnoho navchannia” / Van Yisin. Kyiv, 2019. 21 s.

Lyahovich A. Kratkaya sociologiya sovremennogo akademicheskogo muzykalnogo ispolnitelstva. Izrail HHI. Muzykalnyj zhurnal. № 27 (maj 2011) [Elektronnij resurs]. Rezhim dostupu : http://www.21israel- music.com/Sozialnoye_ispolnitelstvo.htm.

Stasko H. Ye. Vokalna pidhotovka maibutnoho vchytelia muzyky yak osnova udoskonalennia pedahohichnoi maisternosti : avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: spets. 13.00.01 “Teoriia ta istoriia pedahohiky” / H.Ie.Stasko. Kyiv, 1995. 24 s.

Shcholokova O. P. Kompetentnisnyi pidkhid u prosvitnytskii diialnosti vchytelia muzyky. Naukovyi chasopys natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 14. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity : zb. nauk. prats / Materialy IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Humanistychni oriientyry mystetskoi osvity” 27-29 kvitnia 2011 r. Kyiv : NPU imeni M.P.Drahomanova, 2011. Vypusk 11 (16). S. 15-19.

Tszin Nan. Metodychni zasady vokalnoho navchannia studentiv z KNR u systemi muzychno- pedahohichnoi osvity Ukrainy : avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: spets. 13.00.02 “Teoriia ta metodyka muzychnoho navchannia” / Tszin Nan. Kyiv, 2009. 20 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ