РОЗВИТОК САМООРГАНІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Л. В. Філіппова

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.25

Ключові слова:

самоорганізація, самовизначення, “ситуація розриву”, самостійна діяльність, хімічні компетенції.

Анотація

В статті списується як за допомогою рефлексії може відбуватися процес самоорганізації у студентів, який є важливий для подальшого становлення та для самовизначення людини у світі. Стати більш конкурентно-спроможним на ринку праці і у світі. Детально наведені основні аспекти розподілу власного часу в період навчальної діяльності студента. Саме правильний розподіл вільного часу допомагає студентові навчатися самоорганізовувати себе. Розглядається детально основні компоненти за допомогою, яких можна розвинути та сформувати вміння до самоорганізації. Описується головна задача у формуванні самоорганізаційних вмінь, які відбуваються лише під дією рефлексійних дій, а це і є головне при вивченні хімічних дисциплін розуміти власні дії. Розглядаються критерії рефлексивної здатності, які тісно пов ‘язані зі самостійною працею студента у вищих навчальних закладах. Виокремлюються два основних аспекту, на яких базується процес самостійної діяльності студента під час навчального процесу. Детально розглядається “ситуація розриву ”, яка викликає рефлексійні дії у студентів під час самостійного вирішування проблеми. Ця ситуація надає змогу закріпити отриманні нові знання, та одночасно нагадати вміння, які вже має студент і спроектувати нові знання в іншу площу знань. Наводиться група хімічних компетенцій, яка притаманна для студентів фармацевтичних факультетів. Саме ці компетенції є фундаментальними для вивчення професійно-орієнтованих дисциплін для студентів фармацевтичних вищих навчальних закладів.

Посилання

Kurnev M. M. (2005). Pedagogicheskaya sistema formirovaniya umeniy samoorganizatsii studentov yuridicheskikh vuzov MVD RF: Na materiale fizicheskoy podgotovki. [The pedagogical system of the formation of self-organization skills of students of legal universities of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation: Based on the material of physical preparation]. Saratov, 2005. 195 pp.

Bogina V. G. (1993). Obucheniye refleksi kak sposob formirovaniya tvorcheskoy lichnosti. [Reflexing education as a way of creating a creative personality]. Moskva. pp. 159-175.

Fedorova M. A. (2017). Refleksiya kak osnova uchebnoy samostoyatel'noy deyatel'nosti studentov. [Reflection as the basis of students' independent educational activities]. T.16. №1. pp.21-26.

Filippova L. V. (2019). Pedahohichna refleksiya u vyshchiy shkoli. [Pedagogical reflection in high school]. № 2 (66). pp. 132-136.

Shchedrovitskiy G. P. (1974). Kommunikatsiya, deyatel'nost', refleksiya.[ Communication, activity, reflection.] Alma-Ata.

Makarova L. N. (2005). Razvitiye stilya pedagogicheskoy deyatel'nosti prepodavatelya vuza. [Development of the style of pedagogical activity of a university teacher]. №6. pp. 72-80.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-22

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ