ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ НА СУЧАСНИЙ СТАН ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Л. С. Гільтай

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.04

Ключові слова:

вища освіта, якість освіти, цифрові освітні технології, майбутній фахівець, професійна діяльність.

Анотація

У статті розглядаються питання впливу цифрових освітніх технологій на сучасний стан вищої освіти. Проаналізований досвід вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо вивчення впливу цифрових освітніх технологій на якість освітнього процесу.  В статті наголошується, що Стратегія розвитку національної системи освіти формується адекватно сучасним інтеграційним і глобалізаційним процесам, вона передбачає стійкий рух і розвиток України в першій чверті XXI століття, інтеграцію національної системи освіти в європейський та світовий освітній простір. Від системи освіти вимагається підготовка висококваліфікованих фахівців. Багато країн зараз розглядають освоєння інформаційних і комунікаційних технологій як ключовий елемент базової освіти. Стрімкий розвиток ІКТ та їх проникнення в усі сфери життя суспільства вимагає не просто підвищення рівня комп’ютерної грамотності випускників ЗВО, а формування інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКК) студента, яка забезпечує рівноправну участь фахівця в глобальному інформаційному суспільстві і сприяє розширенню можливостей працевлаштування. Формування ІКК студентів ЗВО, особливо педагогічних спеціальностей, є в даний час однією з найбільш актуальних завдань в системі вищої професійної освіти. Це пов’язане в першу чергу з міжнародними процесами: зближенням української вищої освіти з європейською в рамках Болонського процесу, глобалізацією і інтернаціоналізацією культурного та інформаційного світового простору. Аналіз професійної освіти в Україні і європейських країнах говорить про те, що цифрові освітні технології є основними та провідними складовими підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних технологій.  В статті акцентується, що зміни в вищий освіті поряд з динамічною і часто невизначеною інформаційною екосистемою, в якій всі ми працюємо і живемо, вимагає нової уваги, щоб зосередитися на основоположних ідеях про цю екосистему. Істотні зміни, пов’язані з формуванням нового типу суспільного устрою – інформаційного суспільства, означають: орієнтацію на знання, цифрову форму представлення об’єктів, інноваційну природу і віртуалізацію виробництва, динамізм соціальних процесів, оцінку ефективності особистості як людини, що володіє інформаційно-комунікаційними технологіями.

Посилання

Andreeva N. V., Rozhdestvenskaya L. V., Yarmahov B. B. Shag shkoly v smeshannoe obuchenie. Moskva : Buki Vedi, 2016. 280 s.

Bykov V., Leshchenko M. Tsyfrova humanistychna pedahohika vidkrytoi osvity. Teoriia i praktyka upr. sotsial. systemamy : filosofiia, psykholohiia, pedahohika, sotsiolohiia. 2016. № 4. S. 115-130.

Tsyfrova humanistychna pedahohika : posib. / Valerii Bykov, Mariia Leshchenko, Larysa Tymchuk ; NAPN Ukrainy. Kyiv, 2017. 181 s.

Hevko I. V. Vykorystannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii – osnova profesiinoho zrostannia pedahoha. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. T. H. Shevchenka. 2018. № 151 (2). S. 10-14.

Hevko I. V. Znachennia innovatsiinykh tekhnolohii pry zdiisnenni inkliuzyvnoi osvity. Pedahohichnyi almanakh : zbirnyk Komunalnoho vyshchoho navchalnoho zakladu Khersonska akademiia neperervnoi osvity Khersonskoi oblasnoi rady. Kherson, 2018. Vypusk № 37. S. 236-240.

Zakon Ukrainy “Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii” vid 04.02.1998 № 74/98-VR [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/74/98-vr.

Zakon Ukrainy “Pro Osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007–2015 roky” vid 09.01.2007 № 537-V [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/537-16.

Kommyunike [Elektronnyj resurs] : [prinyatoe 8 iyulya 2009 g. na Vse-mirn. konf. po vyssh. obrazovaniyu “Novaya dinamika vysshego obrazova-niya i nauchnyh issledovanij dlya izmeneniya i razvitiya obshestva”, YuNESKO, Parizh, 5-8 iyulya 2009 g.]. Rezhim dostupa: http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001832/ 183277r.pdf (data obrasheniya: 4.05.2020). Zagl. s ekrana.

Nykolaenko S. V osviti – informatsiina revoliutsiia [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://www.osvita.org.ua/distance/ukraine/add/01/ (data zvernennia: 2.05.2020) – Zahl. z эkranu.

Pro vyshchu osvitu [Elektronnyi resurs]: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. № 1556-VII : data onovlennia 01.01.2018. Zakonodavstvo Ukrainy: [sait]. Rezhym dostupu: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

C/4. Srednesrochnaya strategiya, 2014–2021 gg. [Elektronnyj resurs]. UNESCO. – 2014. Rezhim dostupa: http://unesdoc.unesco.org/images/0022/002278/227860r.pdf (data obrashe-niya: 3.05.2020). Zagl. s ekrana

Teoretyko-metodychni zasady proektuvannia tsyfrovykh nara-tyviv u navchanni maibutnikh mahistriv osvity : avtoref. dys. … dok. ped. nauk. / L. Y. Tymchuk ; NAPN Ukrainy, In-t inform. tekhnolohii i zasobiv navchannia. Kyiv, 2017. 41 s.

Hajrutdinov D. Obrazovanie na doverii [Elektronnyj resurs] : [beseda s amerikanskim pedagogom Ester Vojzhitski]. Erazvitie.org. 2017. 19 yanv. Rezhim dostupa: http://erazvitie.org/article/obrazovanie_na_doveri i (data obrasheniya: 04.05.2020). Zagl. s ekrana.

Chemu uchitsya segodnya, esli mnogih professij skoro ne budet? [Elektronnyj resurs]. Rezhim dostupa: https://newtonew.com/opinion/future-education-thomas-frey (data obrasheniya: 04.05.2020). Zagl. s ekrana.

Digital Learning & ICT in Education [Electronic resource]. Mode of access: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/digital-learning-ict-educa-tion (access date: 04.05.2020). – Title on screen

Frey T. 2 Billion Jobs to Disappear by 2030 [Electronic resource]. Futur-istSpeaker Thomas Frey. 2012. 3 Feb. Mode of access: http://www.fu-turistspeaker.com/business-trends/2-billion-jobs-to-disappear-by-2030/ (ac-cess date: 04.05.2020). Title on screen.

Frey T. The Future of Education [Electronic resource]. FuturistSpeaker Thomas Frey. 2007. 3 Mar. Mode of access: http://www.futur-istspeaker.com/business-trends/the-future-of-education/ (access date: 04.05.2020). Title on screen

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ