ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ТЕХНІКИ ТА ІНФОРМАТИКИ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ, ПОЛЬСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Р. М. Монько

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.12

Ключові слова:

учитель техніки та інформатики, реформування освіти, фахова підготовка, європейський досвід, компетенції.

Анотація

Сучасна система освіти в Польщі перебуває на етапі модернізації, спрямованого на вдосконалення й організацію діяльності шкіл різних типів. Приєднання до Болонського процесу (1999 р.); приєднання до Брюгге  Копенгагенського процесу (2004 р.) є початком реалізації на державному рівні виконання стратегічних цілей, які відображають загальноєвропейську політику розвитку освіти на всіх рівнях. Головне завдання перетворень в освіті – наближення її до тих принципів, які характерні для країн Європейського Союзу. У статті розглядаються питання особливостей підготовки майбутніх вчителів техніки і інформатики у республіці Польща. Проаналізований досвід вітчизняних і польських дослідників щодо якісної підготовки майбутніх вчителів техніки і інформатики у Польщі. У ХХІ столітті інформація стала важливим стратегічним ресурсом, без використання якого не існує жодна країна світу. В ажливу роль відіграє професійна підготовка і професійна компетентність фахівця інформатики, що є не тільки гарантією високого рівня інформаційної культури учнів і молоді, а й запорукою впровадження нових інформаційних технологій у всі сфери діяльності суспільства. В статті наголошується, що навчання майбутніх фахівців потребує від учителів кваліфікованої підготовки, фах яких відрізнятиметься від попередньої підготовки. В статті акцентовано, що у Польщі велика увага приділяється інформатичному навчанню вчителів, які в майбутньому формуватимуть нове покоління, передаючи не тільки вміння зі своєї предметної галузі, а, насамперед, формуючи ставлення до життя і світу, в якому інформаційні технології відіграють важливу роль. Тому в інформаційному навчанні вчителів формування професійної компетенції має вирішальне значення. У підготовці фахівців визначені певні види інформатичної компетенції: володіння комп’ютером як інтелектуальним інструментом; навчання за допомогою комп’ютера; використання комп’ютера в управлінні освітою. Доведено, що підготовки вчителів техніки  та інформатики  у Польщі спонукає до аналізу реформування освіти й виокремлення нових вимог до підготовки вчителя техніки та інформатики.

Посилання

Hevko I. V. Formuvannia i rozvytok profesionalizmu vchytelia tekhnolohii: teoriia i metodyka. Kamianets-Podilskyi : Aksioma, 2017. 392 s.

Ivashko O. A. Osnovni napriamy ta naslidky reformuvannia systemy osvity v respublitsi Polshcha v kintsi KhKh – na pochatku KhKhI st. Zbirnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu (Pedahohichni nauky). Berdiansk : BDPU, 2010. № 4. S. 79-84.

Myshchyshyn I. Udoskonalennia profesiinoi pidhotovky vchyteliv u Polshchi v konteksti intehratsiinykh zmin. Visnyk Lviv. un- tu. Cer. ped. 2005. Vyp. 19. Ch. 1. S. 166-171.

Parlamentski slukhannia “Reformy haluzi informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii ta rozvytok informatsiinoho prostoru Ukrainy” [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://gska2.rada.gov.ua/zakon/new/par_sl/SL030216.htm.

Baranovska V. M. Problema formuvannia informatychnykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u pedahohichnii teorii [Elektronnyi resurs]. Pedahohichnyi dyskurs. 2011. № 10. S. 29. Rezhym dostupu: file:///C:/Users/User/Downloads/ peddysk_2011_10_7.pdf

Tkhorzhevskyi D. O. Systema trudovoho navchannia. Kyiv : Rad. shk., 1975. 199 s.

Otchet o razvytyy obrazovanyia v Polshe [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://webcache.

googleusercontent.com/search?q=cache:MFBEsVQA91sJ:www.edudemo.home.pl/biblioteka/gz/otchet.pdf+&cd=1&hl=ru&ct=clnk &gl=ua

Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 15 November 2007, on improving the quality of teacher education Europe / Official Journal of the European Communities, C 300/6 of 12.12.2007 [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri =OJ:C:2007:300:0006:0009:EN:PDF

Ewaluacja ex-post rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych “Cyfrowa szkoła” [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://eduentuzjasci.pl/images/stories/publikacje/ibe-raport-cyfrowa-szkola.pdf.

Fundacja Nowoczesna Polska [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://nowoczesnapolska.org.pl.

Proponowane kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do 2020 r. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/5de4e12caa5c43f9e7ad159505c26e03.pdf.

Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i informatyki [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://www.if.univ.rzeszow.pl/spk_if/pliki/standardy.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ