КОМПЛЕКСНА МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ КОНФЛІКТОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

  • Г. В. Поліщук

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.16

Ключові слова:

конфліктологічна компетентність, майбутні вчителі іноземних мов, діагностичні методики, комплексна методика діагностики.

Анотація

У статті розглянуто особливості педагогічної діагностики, її відмінність від психологічної діагностики, поради щодо підбору діагностичного інструментарію. Згідно визначеної структури конфліктологічної компетентності запропонована комплексна діагностика рівнів сформованості досліджуваного феномена: когнітивно-рефлексивний компонент – методика дослідження міжособистісного сприйняття у конфліктній ситуації (А. Тащевої у модифікації О. Місенко); самооцінка кругозору з конфліктології (С. Калаур); визначення рівнів сформованості педагогічної рефлексії (О. Калашнікової); мотиваційно-ціннісний компонент – діагностика мотиваційних орієнтацій у міжособистісних комунікаціях (І. Ладанова, В. Уразаєвої); тест “Наскільки Ви толерантні?” (О. Тушканової); “Експрес-діагностика стійкості до конфліктів” (М. Фетіскіна, В. Козлова, Г. Мануйлова); операційно-корегувальний компонент – тест “Стиль поведінки в конфліктній ситуації” (К. Томаса); методика “Оцінка рівня компетентності у вирішенні конфліктів” (П. Хеппнер, І. Петерсен). Автором проведено експериментальне дослідження з використанням запропонованої комплексної діагностики, проаналізовано його результати.

Посилання

Zastosuvannia diahnostychnykh minimumiv v diialnosti pratsivnykiv psykholohichnoi sluzhby [Application of diagnostic minimums of employees of the psychological service]: [metod. rek.] / avt.-upor.: V. M. Horlenko, V. D. Ostrova, N. V. Sosnovenko, I. I. Tkachuk; za zah. red. V. H. Panka. (2018). Kyiv: UNMTs praktychnoi psykholohii i sotsialnoi roboty. 106 c.

Ishchenko, T. V., Duka, O. A. (2013). Teoretychni osnovy pedahohichnoi diahnostyky u vyshchii viiskovoi shkoli [Theoretical bases of pedagogical diagnostics in higher military school]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. №1 (32). S. 66-71.

Kalaur, S. M. (2018). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sotsialnoi sfery do rozviazannia konfliktiv u profesiinii diialnosti [The system of professional training of future social professionals to resolve conflicts in professional activities]: dys. … doktora ped. nauk: 13.00.04 / Ternopilskyi nats.. ped. un-t im. Volodymyra Hnatiuka. Ternopil, 676 s.

Kalashnikova, O. V. (1999). Psihologicheskie osobennosti razvitiya pedagogicheskoy refleksii [Psychological features of the development of pedagogical reflection] : dis. … kand. psihol. nauk: 19.00.07. SanktPeterburg, 205 s.

Matvieieva, O. O. (2012). Osoblyvosti pedahohichnoi diahnostyky [Features of pedagogical diagnostics]. Pedahohika ta psykholohiia. Vyp. 41. S. 5-16. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ped_2012_41_3.

Misenko, O. V. (2005). Modifikatsiya metodiki issledovaniya osobennostey mezhlichnostnogo vospriyatiya v konfliktnoy situatsii [Modification of the methodology for studying the characteristics of interpersonal perception in a conflict situations]. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. № 5. S. 23-27.

Pidlasyi, I. P. (1998). Diahnostyka ta ekspertyza pedahohichnykh proektiv [Diagnosis and examination of pedagogical projects]: navch. posib. Kyiv: Ukraina, 343 s.

Sotska, H., Titarenko, I. (2018). Posibnyk-praktykum z formuvannia konfliktolohichnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv z reklamy i zviazkiv z hromadskistiu [Workshop on the formation of conflict competence of future professionals in advertising and public relations]. Kyiv: TOV “DKS Tsentr”, 48 s.

Tushkanova, O. I. (2002). Naskolko Vi terpimyi? [How tolerant are you?]. Tolerantnoe soznanie i formirovanie tolerantnyih otnosheniy (teoriya i praktika): sb. nauch.-metod. st. Moskva: [b. i.], S. 357-359.

Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V., Manuylov G. M. (2002). Sotsialno-psihologicheskaya diagnostika razvitiya lichnosti i malyih grupp [Socio-psychological diagnosis of the development of personality and small groups]. Moskva: Iz-vo Institutu Psihoterapii, 490 s.

Heppner, P. P., Petersen, Ch. H. (1982). Development and Implication of a Personal Problem Solving Inventory. Journal of Counseling Psychology. № 29. P. 66-75.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ