НАВЧАЛЬНІ БЛОГИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • В. М. Слабко
  • Ю. А. Запольська

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.21

Ключові слова:

студенти інженерно-технічних спеціальностей, навчальний блог, професійна іншомовна компетентність, дистанційне навчання.

Анотація

Однією із найскладніших та гострих педагогічних проблем іншомовної підготовки студентів інженерно-технічних закладів вищої освіти загалом є забезпечення індивідуалізації навчання і стимулювання мотивації студентів до саморозвитку. На думку автора статті, можливим дієвим засобом вирішення цих проблем у дистанційній формі навчання є використання технології ведення навчальних блогів. Авторська методика ведення блогу частково схожа з проектним методом і методом “портфоліо”. З одного боку, навчальний блог доцільно розглядати як проект: його створення і регулярне наповнення вимагає прагматичної спрямованості на результат, який можна осмислити, застосувати в реальній практичній діяльності. У веденні блогу так само, як і в методі проектів, студенти залучені в діалог культур і мають можливість отримати зворотній зв’язок від професійних лінгвістів і носіїв іноземної мови на основі функції коментарів, вбудовану в блог-платформу. З іншого боку, навчальний блог виконує роль електронного “портфоліо” – засоби контролю та оцінки якості самостійної роботи студента і його прогресу у формуванні професійної іншомовної компетентності , що виявляються у порівнянні з першим та останнім записом у блозі. Блог є і специфічним звітом студента, в якому представлені результати аналізу англомовних матеріалів з професійної тематики. Водночас доступність блогу в мережі Інтернет може допомогти роботодавцям оцінити здатність випускника вирішувати професійні завдання, що вимагають знання іноземної мови.

Технологія формування професійної іншомовної компетентності студентів інженерно-технічних спеціальностей у дистанційному навчанні на основі навчальних блогів передбачає: наявність зворотного зв’язку зі студентами у вигляді системи миттєвих повідомлень, електронної пошти та інших засобів, що дозволяють оперативно вирішити виникаючі питання; використання професійно зорієнтованих навчальних матеріалів, актуальних для відповідного напряму підготовки; урахування професійних інтересів і подальших професійних планів студентів у дистанційному навчанні.

Посилання

Hryshkova R. O. Formuvannia inshomovnoi sotsiokulturnoi kompetentsii studentiv nefilolohichnykh spetsialnostei: monohrafiia. Mykolaiv : Vyd-vo MDHU im. Petra Mohyly, 2007. 424 s.

Kish N. V. Problema formuvannia kultury inshomovnoho profesiinoho spilkuvannia studentiv-maibutnikh inzheneriv. Naukovyi visnyk UzhNU. Ser.: Pedahohika, sotsialna robota. 2010. № 11. S. 73-75.

Saienko N. S. Inshomovna osvita studentiv tekhnichnykh spetsialnostei v aspekti indyvidualizatsii navchannia. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. 2012. № 100. S. 192-199.

Arslan R. Ş., Şahin-Kızıl A. How can the use of blog software facilitate the writing process of English language learners? Computer Assisted Language Learning. 2010. № 23 (3). P. 183-197.

Bartlett-Bragg A. Blogging to learn. The Knowledge Tree. 2003. № 4. P. 1-12.

Blood R. The weblog handbook: Practical advice on creating and maintaining your blog. Basic Books, 2002. 144 p.

Farmer B., Yue A., Brooks C. Using blogging for higher order learning in large cohort university teaching: A case study. Australasian Journal of Educational Technology. 2008. № 24 (2). P. 123-136.

Hourigan T., Murray L. Using blogs to help language students to develop reflective learning strategies: Towards a pedagogical framework. Australasian Journal of Educational Technology. 2010. № 26 (2). P. 209-225.

Lee L. Digital news stories: Building language learners content knowledge and speaking skills. Foreign Language Annals. 2014. № 47 (2). P. 338-356.

Montero-Fleta B., Pérez-Sabater C. A research on blogging as a platform to enhance language skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2010. № 2 (2). P. 773-777.

Pérez-Sabater C., Montero-Fleta B. ESP vocabulary and social networking: The case of Twitter. Ibérica. 2015. № 29. P. 129-153.

Zawilinski L. HOT blogging: A framework for blogging to promote higher order thinking. The reading teacher. 2009. № 62. (8). P. 650-661.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ