ПРОФЕСІЙНА РЕФЛЕКСІЯ ВИКЛАДАЧА У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Л. В. Філіппова

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.22

Ключові слова:

самопізнання, самоаналіз, цільовий компонент, змістовний компонент, діяльнісний компонент, результативно-оцінюючий компонент.

Анотація

В статті розглядаються підходи професійної рефлексії викладачів, як самопізнання, самоаналіз. Описується поетапний процес самоаналізу під час педагогічного процесу та поетапний процес самооцінки, які впливають на професійно-особистісне самовдосконалення викладача. Всі головні етапи дозволяють викладачу розпізнати та пізнати внутрішні процеси, які відбуваються під час педагогічної діяльності. З педагогічного рівня рефлексії розкривається намагання викладача не лише передати науково-практичну інформацію студентові, а і намагання викладача до саморозвитку рефлексівних власних дій. Розглядається вплив рефлексивної діяльності на пізнання власної індивідуальності. Висвітлюються чотири основні функції, які притаманні педагогічній діяльності. Спостерігаючи студент за викладачем, котрий під час практичний занять миттєво використовуючи основні функції, надає яскравий приклад як можна оволодіти рефлексивними діями. Розглядається партнерська взаємодія викладача та студента за допомогою трьох складових частин. Саме перша сторона педагогічної діяльності займає важливе місце під час педагогічного процесу. Лише викладач може викликати мотивацію у студента для вивчення та подальшого саморозвитку своїми діями, використовуючи певні інструменти професійного іміджу. Наводиться опис всіх компонентів, якими користується викладач під час проведення практичних або лекційних заняття. Відбувається детальний аналіз всіх компонентів педагогічної рефлексії, які виникають під час обміну між викладачем та студентом в педагогічній діяльності викладача. В статті описується намагання викладача навчити студента критично мислити на власних діях.

Посилання

Bezgina Iu. B. (2007). Sovremennye podkhody k ponimaniiu termina Refleksiia [Modern approaches to understanding the term "Reflection"]. Almanakh sovremennoi nauki i obrazovaniia. Tambov: Gramota, vol. 1(1), pp. 37-41.

Filippova L. V. (2019). Pedagogicheskaya refleksiya v vysshiy shkole. [Pedagogical reflection in high school]. Molodoy vchenyy. № 2 (66), pp. 132-136.

Khutorskoy A. V. (2001). Sovremennaya didaktika: uchenik dlya vuzov. [Modern didactics: a student for universities]. SPb: Piter, 544 p.

Stetsenko I. A. (2006). Teoriya i praktika razvitiya pedagogicheskoy refleksii studentov: monografiya. [Theory and practice of the development of pedagogical reflection of students: a monograph]. Rostov-na-Donu: Izd-vo Rostov. gos.ped.un-ta, 256 p.

Nikitina N. N. (2002). Osnovy professional’no-pedagogicheskoy deyatel’nosti: Uchebnoye posobiye dlya studentov srednego prof. obraz. [Fundamentals of professional - pedagogical activity: a manual for students of secondary prof. Form]. Moskva: Masterstvo,. 288 p.

Tsukerman G. A. (1992). Vidy obshcheniya v obuchenii.[Types of communication in training]. Tomsk: Peleng, 268 p.

Vorontsov A. B. (1998). Praktika razvivayushchego obucheniya po sisteme D. B. Elkonina, V. V. Davydova. [The practice of developing training in the system of D. B. Elkonin, V. V. Davydova]. Moskva: TSPRO “Razvitiye lichnosti”, 380 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ