АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПОЗИЦІЇ ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. В. Матвієнко

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.9

Ключові слова:

професіоналізм, педагогічна позиція, державний стандарт, вчитель, педагогічна освіта, педагогічна взаємодія, освітня політика.

Анотація

У статті автор наводить аналіз вимог сучасної освітньої політики до професіоналізму вчителя і теоретично обґрунтовує особливості формування педагогічної позиції вчителя як показника його професіоналізму у взаємодії з учнем. Проаналізувавши психолого-педагогічну літературу з теми дослідження, з’ясовано, що на сучасному етапі реформування системи освіти, одним з орієнтирів стає оновлення змісту професійної діяльності вчителя.

Посилання

Zakon Ukrainy “Pro vnesennia zmin do Zakonu Ukrainy “Pro osvitu”, 2014. URL: http://zakon.rada.gov.ua.

Leontev D. A. Dinamika smyslovyh processov. Psihologicheskij zhurnal. 1997. T. 18. № 6. S. 13-27.

Matviienko O. V. Pedahohichne spilkuvannia vchytelia yak skladova profesiinoi hotovnosti do pedahohichnoi vzaiemodii v navchalno-vykhovnomu seredovyshchi shkoly pershoho stupenia. Naukovi zapysy Natsionalnoho ped. un-tu imeni M. P. Drahomanova. Seriia: Pedahohichni ta istorychni nauky: statei. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2011. Vyp. 95. S. 123-130.

Matviienko O. V. Suchasni problemy profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv do vykhovnoi diialnosti. Humanitarnyi visnyk – Dodatok 1 do Vyp. 27, Tom IV (37): Tematychnyi vypusk “Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevrointehratsiinoho prostoru”. K. : Hnozys, 2012. S. 278-285.

Matviienko O. V. Shliakhy ta umovy optymizatsii pidhotovky maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi vzaiemodii. Psykholoho-pedahohichni problemy silskoi shkoly. Umanskyi derzhavnyi universytet imeni Pavla Tychyny, 2011. Vypusk 39 (1). S. 76-86.

Tsvietkova H. H. Problema samovdoskonalennia vykladacha vyshchoi shkoly: akmeolohichnyi, systemno-synerhetychnyi, aksiolohichnyi pidkhody. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka. 2012. Vyp. 4. S. 167-178.

Matviienko Olena. Pedagogical situations and tasks as means of training for professional activity. Economics, management, law: challenges and prospects: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India. 2016. P. 204-208.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ