АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • А. С. Онейко

DOI:

https://doi.org/10.31392/131571

Ключові слова:

студенти, іноземні мови, викладання іноземних мов, навчання, мультимедійні технології

Анотація

Зміни, які відбуваються в нашому суспільстві, викликали безпрецедентний вибух інтересу до іноземних мов. Потреба швидкого й ефективного оволодіння іноземними мовами викликає до життя нові форми і методи навчання. У викладанні іноземної мови пріоритетним стає комунікативний аспект. Ця стаття складенана допомогу іншим викладачам,спрямована на формування в студентів життєвих компетенцій, адже суспільні умови змінюються – і діти та підлітки мають бути підготовлені до успішної життєдіяльності, формування вмінь та навичок професійного спілкування і роботи з фаховою літературою. Метою даної роботи є висвітлення доцільності використання сучасних методів активізації пізнавальної діяльності студентів на заняттях англійської мови. Показати їх ефективність у навчальному процесі.За словами Я. Коменського, “викладач – помічник природи, а не її володар, її будівничий, а не реформатор”, тому він сам вибирає форми, методи та прийоми, які сприяють розвитку природних нахилів студентів. В умовах сучасного суспільства та зважаючи на особливості студентської молодів роботі були згадані найбільш доцільні методи активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. А саме, дискусії, дидактичні (рольові ігри), метод проектів та використання мультимедійних технологій та Інтернету. Варто зазначити, що поряд із зазначеними методами не варто забувати про традиційні методи навчання, адже в сукупності вони покликані вирішувати основне завдання сучасного коледжу: навчити дитину вчитися, мислити і спілкуватися. У першому розділіроботи висвітлено основні теоретичні засади навчання англійської мови у старшій школі (I-II курсу коледжу) та описані дидактичні ігри, метод проектів, застосування інформаційних технологій та метод дискусії. У другому розділі показано приклади практичного застосування описаного у першому розділі методу проектів як найбільш дієвого в процесі активізації пізнавальної діяльності студентів. Були подані результати його застосування. В підсумковій творчій роботі було доведено доцільність використання сучасних методів активізації пізнавальної діяльності студентів старшої школи (I-II курсу коледжу) на заняттях англійської мови, а саме методу проектів, показана його ефективність у навчальному процесі. У статті було розглянуто найбільш актуальні та реальні у застосуванні в сучасному коледжі методи активізації пізнавальної діяльності, орієнтовані на сучасну студентську молодь, їх інтереси і захоплення.

Посилання

Blyzniuk O. I., Panova L. S. Ihry u navchanni inozemnykh mov: posibnyk dlia vchyteliv / O. I. Blyzniuk, L. S. Panova. – Kyiv :Osvita, 1997. – 64 s.

Halopova S. V. Suchasni metody vykladannia inozemnykh mov za rubezhem / S . V . H alopova // Inozemni movy. – 2010. – № 4. – S. 24.

Dzhava Nadiia. Problemni metody navchannia inozemnykh mov. Dyskusiia / Nadiia Dzhava // Nova pedahohichna dumka. – 2005. – № 3. – S. 49.

Don O. M. Efektyvnist zastosuvannia dydaktychnykh ihor u navchalno-vykhovnomu protsesi / O. M. Don // Nasha shkola. – 2000. – № 2-3. – S. 86.

Kondratiuk I. H. Aktyvizatsiia navchalnoi diialnosti uchniv na urotsi / I. H. Kondratiuk // Anhliiska mova ta literatura. – 2006. – № 15. – S. 2.

Metodyka vykladannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh : pidruchnyk. – Vyd. 2-e, vypr. i pererob. / S. Yu. Nikolaievoi. – Kyiv :Lenvit, 2002. – 328 s.

Miliutina Z. T. Vprovadzhennia interaktyvnykh tekhnolohii navchannia na urokakh inozemnoi movy / Z. T. Miliutina // Upravlinnia shkoloiu. – 2005. – № 19-21. – S. 49-51.

Ovsiana N. H. Resursy Internet dlia vyvchennia anhliiskoi movy / N. H. Ovsiana // Anhliiska mova ta literatura. – 2011. – № 19-21. – S. 47-49.

Osadchuk R. I. Dydaktychni ihry u navchalnomu protsesi shkoly / R. I. Osadchuk // Pedahohika i psykholohiia. – 1996. – № 4. – S. 102-110.

Ohiievych O. Dydaktychna hra – shliakh do pidvyshchennia yakosti navchannia i vykhovannia uchniv. Anotatsiia dosvidu / O. Ohiievych // Nova pedahohichna dumka. – 2005. – № 1. – S. 83.

Panaetova O. A. Vykorystannia metodu proektiv na urokakh krainoznavstva / O . A . P anaetova // Anhliiska mova i literatura. – 2003. – № 30. – S. 15-19.

Polat Ye. S. Metod proektov na urokakh inostrannogo yazyka / Ye. S. Polat // Inostrannye yazyki v shkole. – 2000. – № 2-3. – S. 15-34.

Potapenko S., Tezikova S. Poshuk novykh linhvo-pedahohichnykh tekhnolohii navchannia anhliiskoi movy / S. Potapenko, S. Tezikova // Ridna shkola. – 2000. – serpen. – S. 65-67.

Cerhieieva O. Vykorystannia kompiuternykh prohram na urokakh anhliiskoi movy / O. Cerhieieva. – English. – 2008. – № 31-32. – S. 10-17.

Skorniakova M. Ye. Suchasni metody vykladannia anhliiskoi movy / M . Y e. Sk orniakova // Anhliiska mova ta literatura. – 2005. – № 28. – S. 2-12.

Khodos B. Metod proektiv yak odyn yak odyn z pryiomiv aktyvizatsii piznavalnoi diialnosti uchniv u vykladanni inozemnoi movy / B. Khodos // Ridna shkola. – 2005. – № 5. – S. 79-80.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ