ДИНАМІКА ПОКАЗНИКІВ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.05Ключові слова:
фізичне виховання, рухова активність, школярі, інклюзивні класи, діти з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті представлені результати показників рухової активності школярів середнього шкільного віку інклюзивних класів закладів загальної середньої освіти міста Львова на початку та після використання авторської програми фізичного виховання учнів інклюзивних класів ЗЗСО із застосуванням засобів настільного тенісу.
Зазначено, що стан здоров’я і рівня підготовленості учнів закладів загальної середньої освіти має незмінну тенденцію до погіршення через недостатній обсяг РА та перевантаженість навчанням.
Визначено динаміку рухової активності дітей середнього шкільного віку інклюзивних класів під час використання авторської програми фізичного виховання учнів інклюзивних класів ЗЗСО із застосуванням засобів настільного тенісу.
Доведено, що рухова активність є ключовим чинником, який впливає на фізичний розвиток, психологічне благополуччя та соціальну адаптацію дітей, найбільш важливою вона вважається для дітей з особливими потребами.
Впроваджено авторську програму фізичного виховання із застосуванням засобів настільного тенісу, в результаті якої зросли показники обсягів рухової активності дітей з ООП. Проте, незважаючи на суттєві зміни кількості кроків на день, кількість учнів із задовільним і початковим рівнями рухової активності не змінилася, залишившись такою самою. Це можна пояснити дуже низьким вихідним рівнем показників дітей з ООП і великим «кроком» в оцінюванні між початковим і задовільним рівнями.
Доведено, що за кількістю кроків та кількістю днів, протягом яких здобувачі освіти були активними, учні з ООП наблизилися до показників учнів без ООП, що свідчить про позитивний вплив програми фізичного виховання на першу групу.
Вказано, що впровадження авторської програми фізичного виховання із застосуванням настільного тенісу сприяло позитивним змінам у низці показників учнів з ООП, а також без ООП, що підтверджувало доцільність її застосування на практиці.
Посилання
Arefiev V. H. (2014). Zdorovia pidlitkiv i rukhova aktyvnist. Visnyk Chernihiv. nats. ped. un-tu. Seriia: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport. Chernihiv. 118(3). S. 6-10.
Bodnar I. R. (2014). Teoretyko-metodychni osnovy intehratyvnoho fizychnoho vykhovannia shkoliariv
I–III hrup zdorovia [avtoreferat]. Lviv : Lviv. derzh. un-t fiz. kultury. 36 s.
Bodnar I, Huk H, Rykhal V, Pasternikov V. (2022). Rukhova aktyvnist ditei serednoho shkilnoho viku. Naukovyi chasopys UDU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15, Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). Zb. nauk. pr. Kyiv. 11 (157), s. 35-40.
Bukhanovska T. M., Maltseva L. O., Andreichyn L. V. (2012). Stan zdorovia suchasnykh shkoliariv, shliakhy yoho zberezhennia ta polipshennia. Ukraina. Zdorovia natsii. 2012;1:44-51.
Huk A. I. (2023). Zmist i struktura tekhnolohii orhanizatsii protsesu fizychnoho vykhovannia ditei serednoho shkilnoho viku inkliuzyvnykh klasiv zasobamy nastilnoho tenisu. Naukovyi chasopys UDU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). Zb. nauk. pr. Kyiv. 9(169)23, s. 35-41.
Savliuk S., Kashuba V., Vypasniak I., Yavorskyy A., Kindrat P., Grygus I., Vakoliuk A., Panchuk I., Hagnerderengowska M. (2020). Differentiated approach for improving the physical condition of children with visual impairment during physical education. Journal of Physical Education and Sport. 2:958-65.