ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.08

Ключові слова:

електронні гаджети, інформаційні технології, активізації роботи учнів, технології навчання, онлайн-презентації, Google, онлайн-застосунки

Анотація

Важливою здачею сучасної освіти є оновлення й удосконалення змісту освіти і технологій навчання. Сучасне суспільство потребує підготовки фахівців із широким кругозором, творчим мисленням, практичним складом розуму, з вмінням самостійно досліджувати навколишнє середовище, отримувати обґрунтовані результати і практично їх застосовувати. Саме такі фахівці в майбутньому здатні забезпечити високий рівень розвитку наукового потенціалу і побудувати економічно стабільне суспільство.

Надзвичайно важливим фактором є активізація пізнавальної діяльності старшокласників, яка повинна починатися з використання різних засобів, що забезпечують глибоке і повне засвоєння учнями матеріалу, що викладається вчителем.

У сучасних вчителів існує можливість застосовувати нові, активні технології навчання. Зокрема, це технологія, що передбачає інтенсивне використання сучасних мобільних гаджетів.

Електронні гаджети надають дають можливість вільного виходу в Інтернет, підтримку знімних носіїв інформації, потужні мобільні процесори, подання теоретичного матеріалу за допомогою відео-уроків. Мобільні пристрої і планшети на базі ОС Android все частіше стали використовувати в освітньому процесі у всьому світі. Подібні пристрої здатні допомогти здобувачам освіти поліпшити знання з різних предметів, підвищити інтерес до навчання, дають більшу свободу руху, забезпечують міжпредметні зв’язки.

Сучасні смартфони і планшети – це потужні складні пристрої з безліччю додатків, які можуть стати гарним помічником в навчанні, допоможуть дізнатися більше і швидше. Для цього потрібно тільки завантажити на гаджет додатки.

Як відомо, одними із ефективних прийомів активізації роботи учнів на уроці є проблемні питання або ж частково-пошукові завдання, створення проблемних ситуацій.

Можливість неодноразово повторити дослід у віртуальній лабораторії допомагає учням запам’ятати навчальний матеріал. Ситуація успіху, коли дитина повторила дію неодноразово і зрозуміла її природу, суттєво впливає на пізнавальну активність учнів, що відображається на якості реалізації поставлених цілей на уроці.

Посилання

Aleksandruk V. The use of information technologies in physics lessons URL : http://kabfizroippo.at.ua

/Seminar/Book_AVV.pdf.

Atamanchuk P. S., Tsekhmiyster V. A. (2014). Methodical aspects of organizing a laboratory physical workshop in primary school. Young scientist. № 7 (1). P. 6-8. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN

/molv_2014_7(1)__2

Atamanchuk P. S. (1999). Innovative technologies for managing physics teaching : monograph. K-PDPI. 172 p.

Atamanchuk P. S. (1999). The concept of management of educational and cognitive activity in teaching physics. Physics and astronomy in school. № 3. P. 3-6.

Web resource «Vseosvita. Physical Laboratory.» URL : https://vseosvita.ua/library/mentalni-karti-fizika-10-klas-rozdil-3-castina-1-molekularna-fizika-411722.html.

Virtual physical laboratory. Physics 10-11. URL : http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-39182099994C5/list211469C1327

Bugayev A. I., Sorokina N. G., Sushchenko S. S. (1979). Reference notes as one of the means of teaching physics. Physics in school. № 6. С. 27.

Bulatova E. V. (1987). Developing students’ interest in knowledge and learning. Physics in school. № 2. С. 82-83.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ