ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ФАХІВЦІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.09

Ключові слова:

музичне мистецтво, творча самореалізація, професійна підготовка

Анотація

У статті вказано, що освітній процес має передбачати зміст, який максимально сприятиме усвідомленню та реалізації завдань професійного розвитку майбутніх музикантів, поза якими творча самореалізація не може відбутись. На сьогодні актуальним є баланс між структурованим навчанням та використанням імпровізаційних технік під час освітнього процесу. Важливо пам’ятати, що репродуктивні завдання мають поступово змінюватись на творчі та творчо-дослідницькі.

Розглянуто наукові погляди вчених на психолого-педагогічні умови творчої самореалізації фахівців музичного мистецтва, а також проблеми теоретичних та методичних засад підготовки майбутнього вчителя до самореалізації у професійній діяльності.

Зазначено, що творча самореалізація майбутнього фахівця-музиканта в інтерпретаційному процесі охоплює шлях внутрішньої індивідуальної мети – від першої думки про художню ідею твору і до її втілення. Джерелом творчої самореалізації є духовний потенціал особистості музиканта, який відображає актуалізацію духовних сил в цьому процесі.

Використання джазової імпровізації під час фахової підготовки студентів закладів вищої мистецької освіти розширює їхні можливості та сприяє розвиткові духовного потенціалу музиканта-педагога й музиканта-інструменталіста, формуванню професійних компетентностей та вдосконаленню виконавських умінь і навичок.

Доведено, що для формування у студентів здатності до саморегуляції важливо спонукати їх чітко визначати мету діяльності та результату, відшукувати оптимальні шляхи досягнення окресленої мети діяльності, яка є детермінантою саморегуляції студентів. Саморегуляція вважається процесом, що характеризується конкретним ступенем внутрішнього напруження. Усвідомлення вміння керувати власним емоційним станом перетворюються на відповідні навички, що безпосередньо впливають на власну діяльність.

Посилання

Anohina T. (2019). Kulturotvorchi mozhlivosti dzhazovogo mistectva. Mizhnarodnij multidisciplinarnij naukovij zhurnal «LOGOS. Mistectvo naukovoyi dumki». № 7. S. 59–62.

Demidenko V. K. (2004). Samorealizaciya: sutnist, stanovlennya, rozvitok. Pedagogika i psihologiya. № 2 (43). S. 31-36.

Doroshenko T. V. (2017). Princip adaptaciyiu formuvanni gotovnosti majbutnogo vchitelya muzichnogo mistectva do profesijnoyi samorealizaciyi. Naukovi zapiski NDU im. M. Gogolya. Psihologo-pedagogichni nauki. № 1. S. 136-142.

Ekonomova O. (2014). Profesijna samorealizaciya osobistosti v mezhah fahovoyi muzichno-pedagogichnoyi pidgotovki. Pedagogichni nauki. Vip. 120. S. 40-50.

Zajceva A. (2007). Pedagogichni umovi tvorchoyi samorealizaciyi majbutnih uchiteliv muziki u procesi vikonavskoyi diyalnosti : avtoref : dis. ... kand. ped. nauk : 13.00.02. Kiyiv : NPU im. M. P. Dragomanova.

Krasnoshok I. P. (2002). Osobistisna samorealizaciya majbutnogo vchitelya v navchalno-vihovnomu seredovishi pedagogichnogo universitetu : dis. ... kand. ped. nauk, spec. : 13.00.07 «teoriya ta metodika vihovannya» / Kirovogradskij derzh. pedagogichnij un-t im. Volodimira Vinnichenka. Kirovograd. 214 s.

Milchevska G. S. (2016). Samorealizaciya yak socialno- pedagogichna problema. Naukovij Visnik Uzhgorodskogo universitetu. Seriya: «Pedagogika. Socialna robota». Vip. 1 (38). S. 180-182.

Nesterenko G. O. (2002). Sinergetichnij vimir samorealizaciyi osobistosti v umovah transformaciyi suspilstva : dis. ... kand. filos. nauk. spec. : 09.00.03 «socialna filosofiya» / Zaporizkij derzh. un-t. Zaporizhzhya. 201 s.

Oleksyuk O. (1999). Tvorcha samorealizaciya majbutnogo fahivcya-muzikanta v interpretacijnomu procesi. Naukovi zapiski Ternopilskogo DPU im. V. Gnatyuka. Seriya : Pedagogika. Vip. 3. S. 117-121.

Pavlenko O. M. (2018). Metodichni osoblivosti navchannya dzhazu majbutnogo vchitelya muzichnogo mistectva u procesi fahovoyi pidgotovki. Molodij vchenij. № 9. S. 414-418.

Teplova O. Yu. (2018). Teoretichni osnovi procesu formuvannya gotovnosti majbutnih vchiteliv muzichnogo mistectva do tvorchoyi samorealizaciyi. Molodij vchenij. № 19. S. 131–134.

Hizhko O. V. (2021). Tvorcha samorealizaciya majbutnnogo muzikanta-instrumentalista zasobami dzhazovogo mistectva. Muzichne mistectvo v osvitologichnomu diskursi. № 6. S. 38-42.

Cvyetkova L. Yu. (2021). Suchasni problemi vikonavskoyi kulturi ta repertuaru v dityachih amatorskih tancyuvalnih kolektivah. Horeografichna kultura suchasnosti : globalizacijni vikliki : zb. materialiv Mizhnar. nauk.-prakt. konf. upor. A. M. Pidlipska. m. Kiyiv, 23 kvitnya 2021 r. Kiyiv : KNUKiM. 36-38 s.

Chheajlo I. I. (2000). Samorealizaciya osobi (socialno- filosofskij analiz) : dis. ... kand. filos. nauk. spec. : 09.00.03 «socialna filosofiya» / Harkivskij vijskovij un-t. Harkiv. 181 s.

Maslow A. (1965). Self-actualizing and Beyond. THE CENTER FOR THE STUDY OF LIBERAL EDUCATION FOR ADULTS Brookline, MA. ; New England Board of Higher Education, Winchester, MA. r. 108-131. URL : https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED012056.pdf

Maslow A. H. (1970). Motivation and Personality. New York, NY : Harper & Row Publishers. 369 r.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ