ІННОВАЦІЙНА ОСНОВА ПОЄДНАНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНИХ І ТУРИСТСЬКИХ КАДРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.19Ключові слова:
підготовка туристичних кадрів, педагогічні інновації, фахова підготовка, краєзнавчо-туристична підготовка, методи навчання, ступенева освітаАнотація
У статті визначено проблеми професійної підготовки фахівців з туризму. На факультетах підготовки фахівців туристичної галузі постійно здійснюється пошук шляхів удосконалення спеціалістів. Науково-педагогічне забезпечення діяльності майбутніх фахівців полягає у змозі поєднувати в собі якості управлінця, організатора, маркетолога, творчої особистості, педагога, психолога, спеціаліста із реклами та багато іншого. На успішність його діяльності вплинуть наявність таких здібностей: стратегічне мислення, вміння планувати роботу, прогнозувати, цілеспрямованість, уміння успішно реалізовувати ідеї, новаторство та здатність приймати рішення.
Різноаспектний розгляд структури краєзнавчо-туристичної освіти через дію її функцій був спрямований на виявлення системних якостей її складових, які є необхідно достатніми для її повноцінного функціонування. Так, для самовизначення і функціонування краєзнавчо-туристичної освіти, як автономної цілісної системи, її внутрішньо системні функції потребують певної структурованості. Спеціальна краєзнавчо-туристська підготовка представляє собою сукупність вузькоспеціалізованих підсистем, які регулюються як відповідною складовою регіональної культури, так і необхідною фаховою спеціалізацією.
Призначення спеціальної краєзнавчо-туристської підготовки полягає у забезпеченні як спеціально-професійної (регіональної культури), так і спеціально-предметної (туристсько-краєзнавчої, музейно-етнографічної, еколого-краєзнавчої тощо) підготовки майбутніх фахівців. Впровадження спеціальної краєзнавчої підготовки, як механізму поглибленої підготовки фахівців, повинно сприяти: а) поєднання різних складових освітньої діяльності (наукового, проектно-практичного навчання,виховання і спілкування, художньої освіти) і створенню умов для повного задоволення в них потреб кожної особистості;б) розширенню можливостей студентів щодо індивідуального вибору змісту освіти і методів навчання з врахуванням своїх здібностей та інтересів; в) підвищенню рівня регіональної культури фахівців з метою закладання основи для відповідності краєзнавчої підготовки стандарту підготовки фахівців для галузі туризму в Україні.
Спеціальна краєзнавчо-туристська підготовка повинна бути представлена освітнім комплексом, який здатний забезпечити освоєння конкретної культурної складової (наукове і проектно-практичне навчання,виховання і спілкування, художня освіта) через галузево-освітні компоненти (природознавчий, культурознавчий, людинознавчий, суспільствознавчий тощо) відповідно до профілю фахової спеціалізації.
Посилання
Oboznyi V. V. (2017). Naukovo-metodychni osnovy poshuku efektyvnykh form pidhotovky fakhivtsiv dlia sfery turyzmu v umovakh pedahohichnoho universytetu. Turyzm i kraieznavstvo : Zbirnyk naukovykh prats. Dodatok do Humanitarnoho visnyka DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi DPU imeni Hryhoriia Skovorody». Pereiaslav-Khmelnytskyi. S. 127–132.
Romanenko O. V. (2018). Teoretychni ta metodychni zasady pidhotovky studentiv spetsialnosti «Turyzm» v umovakh pedahohichnoho universytetu. Turyzm i kraieznavstvo : Zbirnyk naukovykh prats. Dodatok do Humanitarnoho visnyku DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody». Pereiaslav-Khmelnytskyi : FOP Lukashevych O. M. S. 158–161.
Shcherbak L. V. (2017). Formuvannia hotovnosti maibutnikh menedzheriv turyzmu do realizatsii investytsiinykh proiektiv u profesiinii diialnosti : avtoref. dys. ... na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : 13.00.04 – teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : UDU imeni M. P. Drahomanova. 20 s.