ІННОВАЦІЙНА ПРЕДМЕТНО-МОВНА СТРАТЕГІЯ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ (CLIL) ЯК ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.20

Ключові слова:

стратегія , предметно-мовного інтегрованого навчання, іноземна мова, інтеграція, навчання

Анотація

У статті розглянуто особливості використання стратегії (CLIL) у процесі навчання студентів ЗВО. Досліджено та уточнено сутність цього поняття, а також розглянуто передумови його виникнення. Зазначено, що метою використання стратегії предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у вищих навчальних закладах є одночасне вивчення профільного предмета та опанування іноземної мови.

Зазначено, що для розвитку сучасного суспільства потрібні фахівці, здатні мислити і діяти глобально і творчо, які вміють налагоджувати міжнародні контакти, співпрацювати з партнерами на рівні міжкультурної творчої взаємодії, інакше кажучи, ті, які володіють високим рівнем міжкультурної компетентності, розвиненими почуттями емпатії, трансспекції, толерантності тощо. Період глобальної цифровізації та інформаційної революції, який нині панує, підкреслює необхідність формування комунікативної компетенції у випускників закладів вищої освіти на високому рівні, оскільки конкурентоспроможний фахівець має володіти не лише професійними знаннями.

У дослідженні підкреслено, що заняття, на яких застосовується CLIL, складаються з таких компонентів, як: зміст (отримання знань, формування вмінь і навичок у предметній сфері); спілкування (практичне застосування іноземної мови в освітньому процесі); пізнання (розвиток когнітивних і розумових здібностей); культура (визнання існування інших культур та рідної культури). Обґрунтовані основні принципи стратегії CLIL. Визначені її особливості та провідні компоненти, проаналізовані переваги та виклики впровадження стратегії предметно-мовного інтегрованого навчання. Доведено, що впровадження CLIL в освітній процес ЗВО активізує пізнавальні здібності студентів і мотивує їх до вивчення навчальних дисциплін іноземною мовою.

Посилання

Konferentsiya CLILiG v Ukrayini «Predmetno-movne intehrovane navchannya nimetsʹkoyu movoyu: mozhlyvosti, perevahy ta zadachi» vid 13.10.2017, m. Kyyiv. URL : programm_ukrainisch.pdf.

Awan M., Sipra M. (2018). CLIL : Content based Instructional Approach to Second Language Pedagogy. Arab World English Journal. Vol. 9, n. 1. P. 121-133. URL : https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol9no1.9.

Ball P., Kelly K., Clegg J (2018). Putting CLIL in Practice. ELT Journal. Vol. 72, Issue 1. P. 109-111.

Banegas D. (2012). CLIL teacher development : Challenges and experiences. Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning. Vol. 9, n. 1. P. 46-56. URL : https://doi.org

/10.5294/laclil.2012.5.1.4.

Marsh D. The relevance and potential of content and language integrated learning (CLIL) for achieving MT+2 in Europe. URL : http://userpage.fuberlin.de/elc/ bulletin/9/en/marsh.html.

Mehisto Р, March D, Jesus Fligol M. (2008). Uncovering CLIL. Content and Language integrated learning in bilingual and multilingual education. MacMillans books for teachers.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ