РОЛЬ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР У НАВЧАННІ ДОШКІЛЬНЯТ ОСНОВАМ ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.01

Ключові слова:

сюжетно-рольові ігри, діти дошкільного віку (дошкільнята), здоров’я, здоровий спосіб життя, особиста гігієна

Анотація

У статті розглядається значення сюжетно-рольових ігор для процесу навчання та формування основ особистої гігієни та здорового способу життя у дітей дошкільного віку. Визначено такі поняття як “здоров’я” та “здоровий спосіб життя”.

Автором даної статті підкреслюється значущість гри для розвитку дошкільників та зазначається, що гра представляє собою головну провідну діяльність дітей дошкільного віку природний і є дієвим методом для ефективного засвоєння знань, звичок та навичок. Також автором визначено, що сюжетно-рольова гра представляє собою процес реалізації образної гри за задумом дошкільнят й розгортається шляхом розігрування ними сюжету та ролей. Така діяльність сприяє розвитку уяви, а також мотивації для дотримання нових набутих навичок особистої гігієни та здорового способу життя у повсякденні дошкільнят.

Зазначено, що в результаті використання сюжетно-рольових ігор діти легко засвоюють такі важливі гігієнічні практики, як миття рук перед їжею, догляд за власним тілом та інші базові правила гігієни, що складають позитивний вплив на збереження здоров’я. Також, автором підкреслюється що в процесі прийняття дошкільнятами участі у грі відбувається формування їх відповідального ставлення до свого здоров’я, що постає фактором, що допомагає їм усвідомити вплив власних дій на загальний стан свого організму і його здоров’я.

Отже, у підсумку статті автором зроблено висновок, щодо важливості впливу сюжетно-рольової гри, як значущого елементу виховної роботи, що несе комплексний вплив на розвиток дітей дошкільного віку та сприяє формуванню у них підґрунтя для ведення здорового способу життя. Таким чином, сюжетно-рольові ігри не лише допомагають дошкільнятам засвоїти правила особистої гігієни, але й позитивно впливають на розвиток здатності самоконтролю, комунікації, співпраці, що створює забезпечення міцної основи для їх подальшого розвитку.

Посилання

Voloshchenko N. O., & Korniichuk A. V. Rol siuzhetno-roliovoi hry u formuvanni moralnykh norm povedinky ditei starshoho doshkilnoho viku [The role of role-playing games in forming moral behavior norms in older preschool children] [Electronic resource]. URL : http://enpuir.npu.edu.ua

/handle/12345/24969. [in Ukrainian].

Kozak M. M., & Perih, I. M. (2018). Siuzhetno-roliova hra yak faktor psykhichnoho rozvytku suchasnoho doshkilnyka [Role-playing game as a factor in the psychological development of modern preschool children]. In Materialy VII Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv. Aktualni zadachi suchasnykh tekhnolohii – Proceedings of the VII International Scientific and Technical Conference of Young Scientists and Students. Actual Problems of Modern Technologies. Ternopil. P. 181-182. URL : https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/27651/2/VII_AZST

_2018v3_Kozak_M_M-Full_roll_game_as_factor_181-182.pdf [in Ukrainian].

Lisnevska N. V. (2020). Shliakhy formuvannia osnov zdorovoho sposobu zhyttia u ditei doshkilnoho viku v umovakh zakladu doshkilnoi osvity [Ways of forming the basics of a healthy lifestyle in preschool children in the conditions of a preschool educational institution]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia: “Pedahohichni nauky” – Bulletin of Bohdan Khmelnytskyi National University of Cherkasy. Series: “Pedagogical Sciences”. No. 4. Retrieved from : https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3629 [in Ukrainian].

Maksymova O. O. (2018). Valeolohichna osvita ditei doshkilnoho viku (teoretyko-metodychni zasady): navchalno-metodychnyi posibnyk [Health education of preschool children (theoretical and methodological foundations): educational-methodical manual]. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka. 213 p. URL : http://eprints.zu.edu.ua.pdf [in Ukrainian].

Novakivska A. (2022). Formuvannia navychok zahartuvannia ta osobystoi hihiieny u ditei molodshoho doshkilnoho viku u vzaiemodii sim’i ta ZDO [Formation of hardening skills and personal hygiene in young preschool children in the interaction of family and preschool educational institution]. In O. O. Maksymova & M. A. Fedorova (Eds.), Innovatsiini protsesy v doshkilnii osviti: teoriia, praktyka, perspektyvy – Innovative Processes in Preschool Education: Theory, Practice, Prospects: Collection of Scientific Works (Vol. 1, P. 158-161). Zhytomyr : FOP Levkovets. URL : http://eprints.zu.edu.ua.pdf

[in Ukrainian].

Porokhniuk O. (2022). Ihrovi tekhnolohii yak zasib rozvytku myslennia ditei serednoho doshkilnoho viku [Game technologies as a means of developing thinking in middle preschool children]. In Naukovyi prostir studentа: poshuky i znakhidky : zbirnyk tez IX Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi students’ Internet-conference (28 March 2022) – Student’s Scientific Space: Searches and Findings (Part 1). Kyiv : NPU imeni M. P. Drahomanova. P. 492. URL : https://pf.udu.edu.ua/images.pdf [in Ukrainian].

Sulimova L. (2020). Rol dydaktychnoi hry v rozvytku tvorchykh zdibnostei shkoliariv [The role of didactic games in the development of creative abilities of students]. In Natsionalna osvita v stratehiiakh sotsiokulturnoho vyboru: teoriia, metodolohiia, praktyka – National Education in the Strategies of Sociocultural Choice: Theory, Methodology, Practice: Proceedings of the IV All-Ukrainian Scientific and Practical Internet Conference with International Participation (May 20, 2020). Lutsk : Lutskyi pedahohichnyi koledzh. P. 346. URL : https://lib.lntu.edu.ua/sites/default/files.PDF [in Ukrainian].

Harms L., Gubbels J., Bessems K., Penders S., Pluim D., & Gerards S. (2024). Promoting healthy lifestyle behaviours in pre-schoolers with the SuperFIT take-home kit. Journal of Child and Family Studies, 1-13. Retrieved from : https://doi.org/10.1007/s10826-024-02936-6 [in Englian].

Suyatmin S., & Sukardi S. (2018). Development of hygiene and healthy living habits learning module for early childhood education teachers. Unnes Journal of Public Health, 2018, Vol. 7, No. 2, P. 89-97. https://doi.org/10.15294/ujph.v7i2.19470 [in Englian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-19

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ