ФОРМУВАННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОЇ СПРАВИ У ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.18Ключові слова:
безпечне освітнє середовище, охорона праці, фахові компетентності, не шкідливі умови праці, готельно-ресторанна справа, ІКТАнотація
У статті подано аналіз таких важливих та актуальних питань сьогодення, як “безпечне освітнє середовище”, особливості його формування саме в процесі підготовки майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. Слід зазначити, що Охорона життя та здоров’я працівників у процесі їх трудової діяльності, створення безпечних та нешкідливих умов праці є однією з найважливіших задач із забезпечення нешкідливого та безпечного середовища, особливо в процесі набуття фахових компетентностей під час навчання в ЗВО.
Охорона праці відіграє важливу роль як соціальний чинник, оскільки якими б вагомими не були виробничі результати, вони не можуть компенсувати людині втраченого здоров’я, а тим більше життя. Таким чином, в умовах сьогодення система управління охороною праці має базуватися не тільки на заходах з боку держави, але й на зацікавленості суб’єктів трудових правовідносин у збереженні належного фізичного стану працівника, що нерозривно пов’язано з економічним і соціальним благополуччям як роботодавця так і найманих працівників.
Захист здоров’я, життя, житла, робочого місця, економічного та соціального благополуччя, довкілля це – основні аспекти безпечного існування людини. Жодна система чи операція не гарантує абсолютної безпеки, тому ми не маємо стовідсоткової безпеки, а намагаємося, наскільки це можливо, наблизитися до цієї мети. Особливо після повномасштабного вторгнення росії в нашу державу проблема щодо формування безпечного освітнього середовища набула особливої уваги та значення.
Створення нормальних та не шкідливих умов праці на всіх робочих місцях готельно-ресторанної індустрії є важливим компонентом для максимальної та якісної трудової віддачі фахівців, а тому їх працездатність і результати їх праці визначаються безліччю взаємопов’язаних чинників, серед яких на одне з перших місць виступає безпека праці.
Посилання
Maslow A. H. (2002). A Theory of Human Motivation. Originally Published in Psychological Review. 50. 370-396 [in Englian].
Lidnov A. O. (2019). Upravlinnia okhoronoiu pratsi v navchalnomu zakladi [Management of labor protection in an educational institution]. Kyiv. S. 26 [in Ukrainian].
Shevchenko V. V. Systemnyi pidkhid do analizu stanu okhorony ta bezpeky pratsi v zakladakh osvity [A systematic approach to the analysis of the state of labor protection and safety in educational institutions]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 13. Problemy trudovoi ta profesiinoi pidhotovky. Vypusk 6 : zbirnyk naukovykh prats. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2012. S. 136-142 [in Ukrainian].
Application of design and technological activities as a method of improving the professionalization of specialists of higher educational institutions /Volodymyr Slabko, Lesia Makarenko, Oleksandr Bordiuk, Yurii Shpylovyi, Tetiana Slaboshevska. Revista Tempos e Espaços em Educação, v. 13 n. 32 (2020). https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14953 [in Englian].