ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ КУРСАНТІВ ВЗВО З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В УМОВАХ РОЗОСЕРЕДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-159.2025.02Ключові слова:
навчання фізики, лабораторна робота, індукція, магнітне поле, умови розосередження, інтеграція, інтерактивні методиАнотація
Модернізація системи вищої освіти України потребує розробки ефективних засобів формування всебічно розвиненої особистості, здатної не лише застосовувати здобуті знання у професійній діяльності, а й постійно поповнювати їх. Сьогодні вища військова освіта спрямована на забезпечення фундаментальної наукової, загальнокультурної та практичної підготовки майбутніх військових фахівців.
Для підвищення пізнавальної активності курсантів вищих військових навчальних закладів важливим є не лише процес інтеграції фундаментальних знань і професійно орієнтованих дисциплін, а й здатність до швидкого та якісного засвоєння фундаментальних знань в процесі вивчення фізики в умовах розосередження. Сьогодення вимагає від майбутнього військового фахівця мобільності та вміння швидко навчатися впродовж всього періоду роботи за фахом. Цього курсанти ВЗВО навчаються під час вивчення всіх дисциплін, починаючи вже першого року підготовки.
У статті зазначено, що сучасні викладачі за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій можуть створити свій навчально-методичний комплекс і провести заняття таким чином, що запам’ятається і матеріал, і заняття назавжди.
Нині сьогодення навчання фізики у ВЗВО змінюється з урахуванням проведення занять в умовах розосередження. Використання традиційних методик викладання фізики та поєднання їх з використанням сучасних технологій дозволяє досягти мети навчання на різних видах занять. Зокрема, використання лабораторного обладнання поєднанні з ноутбуком, проєктором, сучасними програми обробки даних типу Photomath дозволяє швидко і якісно подавати матеріал, дозволяє оптимізувати процес знаття експериментальних даних та провести їх обробку. В результаті чого оформлення бланків-звітів лабораторних робіт значно покращується, підвищується рівень зацікавленості матеріалом дисципліни та рівень успішності курсантів.
Посилання
Загальний курс фізики : навч. посібник у трьох частинах. Т. 2 / В. П. Дущенко, І. М. Кучерук ; за ред. І. М. Кучерука. Київ : Вища школа, 2001. 452 с.
Фізика. Модуль 3. Електрика і магнетизм : навчальний посібник / Б. Ф. Лахін, С. П. Максимов, А. П. Поліщук, П. І. Чернега ; за заг. ред. професора А. П. Поліщука. Київ : НАУ, 2006. 336 с.
Курс загальної фізики : навчальний посібник для вищих навчальних закладів / В. В. Кармазин, В. В. Семенець. Київ : Кондор, 2013. 786 с.
Фізика: методичні рекомендації до лабораторних робіт з фізики. Частина 2 / підг. О. Є. Аврамчук, В. І. Кириченко, О. В. Сащук ; за ред. В. І. Кириченка. Житомир : ЖВІ, 2017. 56 с.: іл.
Лалак Н. В. Інтерактивна модель навчання студентів: проблеми та перспективи. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія “Педагогіка. Соціальна робота” : збірник наукових праць ЗОІППО. № 1 (27). 2017-2011. Вип. 20. С. 69-70.
Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посібн. / за ред. О. І. Пометун. Київ : Видавництво А.С.К., 2004. 136 с.
Гевко І. В. Формування і розвиток професіоналізму вчителя технологій: теорія і методика : монографія. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2017. 392 с.