ІНТЕГРАЦІЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ІНШОМОВНУ ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ ФАХІВЦІВ МОРСЬКОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-160.2025.03

Ключові слова:

цифрові технології, підвищення якості, навчання іноземної мови, конкурентоспроможний фахівець морської галузі, іншомовна професійна комунікація, іншомовне освітнє середовище

Анотація

У статті досліджено та обґрунтовано теоретичні засади та практичні аспекти інтеграції цифрових технологій у процес іншомовної професійної підготовки фахівців морської галузі з метою підвищення їхньої комунікативної компетентності та конкурентоспроможності на міжнародному ринку праці. Перед викладачами іноземних мов постає нагальна потреба у вирішенні складного педагогічного завдання – моделювання іншомовного освітнього простору, максимально наближеного до природних умов функціонування мови. Зазначено, що засоби цифрових технологій виступають потужним інструментарієм, що забезпечує ефективне занурення здобувачів освіти у віртуальне середовище, яке імітує іншомовне освітнє середовище. Технологія навчання, що базується на зануренні у віртуальну реальність, позиціонується як інноваційний підхід, спрямований на інтенсифікацію процесу опанування усної іншомовної професійної компетентності.

Водночас іншомовна підготовка з використанням цифрових освітніх технологій не обмежується лише опануванням лінгвістичних навичок, а й спрямована на всебічний розвиток особистості майбутнього фахівця морської галузі, здатного до інноваційного підходу у вирішенні професійних завдань та успішної взаємодії в міжнародному контексті.

Оволодіння іншомовною професійною компетентністю, що відповідає міжнародним стандартам, у сучасних умовах є неможливим без інтеграції цифрових технологій в освітній процес. Вибір цих технологій здійснюється викладачем на основі чітко визначених критеріїв, серед яких: методична цінність (ефективність формування базових мовленнєвих навичок та умінь – аудіювання, говоріння, читання, письмо); релевантність (відповідність інтересам та тематиці навчального матеріалу; мотиваційний потенціал (рівень зацікавленості та внутрішньої мотивації здобувачів освітив до вивчення іноземної мови); якість засвоєння (оптимізація процесу засвоєння навчального матеріалу та розуміння іншомовних концепцій) тощо.

Посилання

Воєвода Є. В. Міжкультурна комунікація у міжетнічному освітньому просторі. Наукові дослідження та розробки: сучасна комунікативістика. 2016. № 3 (22). C. 24-28.

Желясков В. Я. Підготовка майбутніх судноводіїв до професійної комунікативної взаємодії у вищих морських навчальних закладах: теорія іпрактика : монографія. Запоріжжя : АА Тандем, 2020. 456 с.

Костюк В. Б. Застосування ситуативно-комунікативних технологій у навчанні іншомовного спілкування майбутніх судноводіїв. URL : http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/421/1.pdf.

Ліпшиць В. Іншомовна підготовка як складова професійної компетентності майбутніх фахівців морської індустрії. Педагогічний альманах. 2022. № 52. С. 103-107.

Чиж С. Г. Проблеми формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців морської галузі [Електронний ресурс]. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 54(2). С. 129-132. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2022_54(2)__26

Швецова І. В. Організаційно-педагогічні умови системи формування іншомовної комунікативної компетентності у майбутніх фахівців з навігації і управління морськими суднами в умовах неперервної освіти. НАУКОВІ ЗАПИСКИ : збірник наукових статей, упор. Л. Л. Макаренко, вип. CLV (156), М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. С. 89-99. (Серія педагогічні науки).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ