ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ІНФОРМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • А. М. Білан

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.02

Ключові слова:

самостійна робота студентів, навчання інформатичних дисциплін організаційно-дидактичні умови самостійної роботи студентів, інформатична підготовка педагогів професійного навчання

Анотація

У статті розглянуто питання організації самостійної роботи фахівців інженерно-педагогічного профілю при навчанні інформатичних дисциплін. Наведено організаційно-дидактичні умови організації та принципи ефективної самостійної роботи студентів. Систематизація чинників, які впливають на якість інформатичної підготовки майбутніх інженерів-педагогів, дала змогу визначити напрями підвищення ефективності самостійного навчання дисципліни “Основи комп’ютерної інженерії” в умовах інформатизації освіти і переходу професійної підготовки на компетентнісну модель та визначити роль самостійної роботи студентів у забезпеченні якості інформатичної підготовки.

До основних дидактичних принципів, що становлять методологічну базу організації самостійної роботи студентів з дисципліни “Основи комп’ютерної інженерії”, нами віднесені: принцип блочно-модульного планування і контролю знань; принцип багаторазового пред’явлення навчальної інформації в різних формах її подачі; принцип різнорівневого навчання; принцип нових завдань, що реалізує можливості ІКТ; принцип синергії при формуванні інформатичної компетентності

Технологія організації самостійної роботи студентів з дисципліни “Основи комп’ютерної інженерії” містить етапи (підготовчий, організаційний, реалізаційний, контрольний), методи (інтерактивний метод, метод інформаційного ресурсу та ін.), засоби (електронний навчально-методичний комплекс, сукупність навчальних, професійно-орієнтованих завдань) навчання, які орієнтовані на формування інформатичної компетентності майбутнього педагога професійного навчання на базовому рівні.

Реалізація наведеного підходу до розробки методики самостійного вивчення дисципліни “Основи комп’ютерної інженерії” на основі використання електронного навчально-методичного комплексу забезпечує активізацію навчально-пізнавальної діяльності. Інтенсифікується самостійна робота студентів, суттєво зростає ефективність її впровадження в професійну підготовку, зміст дисципліни засвоюється студентами швидше, підвищується мотивація вивчення дисципліни через зростання ступеня сприйняття та розуміння матеріалу.

Посилання

Auzina M. (2003). Samostijna robota studentiv: informacijno-metody`chny`j aspekt. Vy`shha osvita Ukrayiny` : Teorety`chny`j ta naukovo-metody`chny`j chasopy`s. 4 (dodatok). S. 142-146.

Asherov A . T ., Logvinenko V. G ., Fedorov I. V . (2007). Razvitie poznavatelnoy samostoyatelnosti studentov pri izuchenii distsiplin kompyuternogo tsikla : monografiya / p od red. V. M . P rihodko, V. M. Zhurakovskogo. M. ; H. : [b. i.]. 190 s.

Ba tdalova Y u. I. (2009). Psihologo-pedagogicheskie osnovyi ispolzovaniya didakticheskoy kompyuternoy sredyi v samostoyatelnoy rabote studentov [Tekst]. Informatika i obrazovanie. Nauchnyiy zhurnal. Moskva. 11. S. 114-115.

Halahan I. M. (2014). Vykorystannia elektronnykh navchalno-metodychnykh kompleksiv pry vyvchenni fakhovykh dystsyplin maibutnimy uchyteliamy tekhnolohii. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. Vypusk 49 : zbirnyk naukovykh prats. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. S. 48-52.

Hyrych Z. (2011). Orhanizatsiia samostiinoi roboty maibutnikh inzheneriv-pedahohiv pry vyvchenni pedahohichnykh dystsyplin. Novyi kolehium. 3. S. 20-26.

Hlazunova O . H ., Voloshyna T . V . (2014). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. Zb-k nauk. prats. Kyiv : NUOU. Vyp. 4 (41). S. 35-44.

Glazunova O . G . (2013). Faktory effektivnoy organizacii samostoyatel’noy raboty studentov vysshih uchebnyh zavedeniy s ispol’zovaniem tehnologiy e-learning. Distancionnoe i virtual’noe obuchenie. Moskva : Izd-vo SGU. 11 ISSN 1561-2449 http://www.edit.muh.ru/content /mag/jour3.php?link= di112013 (BD RINC)

Zhukov A. E., Simonenko A. V. (2004). Organizaciya samostoyatel’noy raboty studentov v vysshey shkole : Didakticheskie sredstva, tehnologii, programmy. Moskva : YuNITI-DANA. 219 s.

Karychkovskyi V. D. (2017). Teoretychni aspekty orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy. Naukovyi visnyk Izmailskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu.

Pedahohichni nauky. Izmail. Vyp. 36. S. 107-110.

Makarenko L. L . (2013) Kvalifikatsiini oznaky elektronnykh resursiv Naukovi zapysky : [zbirnyk naukovykh statei] / M -vo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy, Nats. ped. un-t imeni M. P. Drahomanova. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2013. Vypusk SXIV (114).

S. 142-154. (Seriia pedahohichni ta istorychni nauky)

Pastyrieva K. Y u. (2016). Upravlinnia samostiinoiu robotoiu studentiv-tekhnolohiv zasobamy innovatsiinykh informatsiinykh tekhnolohii u protsesi vyvchennia vyshchoi matematyky [Tekst].

Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova : [zbirnyk naukovykh prats] / M-vo osvity i nauky Ukrainy, Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova. Seriia 5 : Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. Vyp. 54. S. 142-149.

Savenkova L. V. (2008). Formuvannia u maibutnikh uchyteliv tekhnolohii pedahohichnoho universytetu vmin i navychok samostiinoi roboty zasobamy bibliotechnykh tekhnolohii : [monohrafiia]. Kyiv : Osvita Ukrainy. 212 s.

Sulym-Karlir I. F. (2008). Orhanizatsiia samostiinoi pozaaudytornoi roboty studentiv pedahohichnykh koledzhiv SShA : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : 13.00.04 / V innyts. derzh. ped. un-t im.

M. Kotsiubynskoho. Vinnytsia. 20 s.

S urkova A. V. (2002). Komp’yuternye tehnologii v organizacii samostoyatel’noy raboty.

Professional’noe obrazovanie. 5. S. 34.

Umryk M. A. (2009). Orhanizatsiia samostiinoi roboty maibutnikh vchyteliv informatyky v umovakh dystantsiinoho navchannia informatychnykh dystsyplin : dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.02 “Teoriia ta metodyka navchannia (informatyka)”. Kyiv. 210 s.

Chepkyi V. V., Rolnia V. O., Nabok V. K. (2003). Osnovy orhanizatsii ta provedennia samostiinoi roboty. – Odesa : MO Ukrainy, OISV. 332 s.

Iashanov S. M. (2000). Vykorystannia kompiuterno-oriientovanykh navchaiuchykh system u samostiinii roboti studentiv. Psykholoho-pedahohichni problemy pidhotovky vchytelskykh kadriv v umovakh transformatsii suspilstva : materialy Mizhnarodnoi naukovo-teoretychnoi konferentsii Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Kyiv : NPU. S. 233-237.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ