ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГЕДОНІСТИЧНОГО КОМПОНЕНТА ЯК УМОВА ІНТЕНСИВНОГО НАВЧАННЯ СКРИПАЛЯ-ПОЧАТКІВЦЯ

Автор(и)

  • В. В. Буханєвич

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.05

Ключові слова:

гедоністична складова, інтенсивне початкове навчання, гра на скрипці, дошкільний та молодший шкільний вік

Анотація

У статті розглянуті поняття “гедонізм” як етичне вчення і “гедоністичне начало психіки” як феномен, що є основою психологічного розвитку людини, прогресуючого від елементарних “приємно – неприємно” до понять “добро – зло”. Висвітлено умови, при яких з’являється відчуття задоволення від навчання гри на скрипці на початковому етапі, а також методи і способи, що допомагають виконати ці умови на практиці. Розглянуто поняття “гедоністичний еталон”. Описано умови вироблення ігрових рухів через механізм підкріплення, як один із способів, що забезпечує комфортний психологічний фон і сприяє швидкому та ефективному освоєнню скрипалем-початківцем фізичних навичок. Розглянуто способи забезпечення психологічного відчуття успішності навчальних дій через пластичне оцінювання, сугестію, фіксацію результатів та констатацію учнем свого музичного зростання. Описано умови, що надають можливість забезпечити соціальне схвалення результатів навчання скрипаля-початківця. Висвітлено чинники, що забезпечують активізацію потреби в навчанні гри на скрипці.

Більшого ефекту в навчанні можна досягти, підсилюючи ті елементи поведінки, які потрібні для пізнавальної діяльності, і при умові, що позитивне підкріплення переважатиме протягом заняття, безперечно виникне відповідний емоційний фон навчання.

Для забезпечення гедоністичного компонента навчання потрібно: створити умови для соціального схвалення його результатів, забезпечити відчуття успішності навчальних дій учня, активізувати потребу в освоєнні скрипки.

Результати дослідження дають змогу стверджувати, що впровадження у навчальний процес запропонованих методів та прийомів сприяє інтенсифікації навчання гри на скрипці дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Посилання

Kolesov, D. B. (2002) Ponyatie gedonicheskogo etalona i gedonizm kak eticheskoe uchenie. Razvitie lichnosti. (Problemy bytiya lichnosti). 1, S. 85-94.

Kolesov, D. B . (2002) Urovni, vidy i modalnost podkrepleniya. Razvitie lichnosti. Problemy bytiya lichnosti. 2, S. 13-20. El.resurs

Linden, D. (2012) Mozg i udovolstviya / per. s angl. I. Verevkinoj. Moskva : Eksmo, 288 s.

Malashevska, I. A. (2014) Hedonistychnyi pryntsyp muzychnoho navchannia doshkilnykiv i molodshykh shkoliariv iz vykorystanniam muzykoterapii. Pedahohichni nauky, 61-62, S.65-71.

Majlenova, F. G. (2010) Vliyanie emocij na kachestvo obucheniya. Princip pozitivnogo podkrepleniya [Elektronnyj resurs]. Informacionnyj gumanitarnyj portal “Znanie. Ponimanie. Umenie”. 2 .

Pedagogika. Psihologiya. ULR : http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2010/2/Mailenova/

Suzuki, V. (2017) Strannaya devochka, kotoraya vlyubilas v mozg. Kak znanie nejrobiologii pomogaet stat privlekatelnee, schastlivee i luchshe. Moskva : “Alpina Pablisher”, 304 s.

Strogal, T . Y u. (2018) Formuvannya emocijno-estetichnogo dosvidu pidlitkiv na urokah muziki : avtoreferat dis. ... kand. ped. nauk : 13.00.02 – teoriya ta metodika muzichnogo navchannya ; Nac ped. un-t im. M. P. Dragomanova. Kiyiv, 21 s.

Shatalov, V . F . (1979) Kuda i kak ischezli trojki. Iz opyta raboty shkol Donecka / p redisl.

V. V. Davydova. Moskva : “Pedagogika”, 134 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-16

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ