ЕСТЕТИЧНЕ СПРИЙНЯТТЯ ФОРТЕПІАННИХ ТВОРІВ У ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ДО ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • О. С. Економова
  • Л. І. Гаркуша

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.10

Ключові слова:

художньо-естетичний напрям, педагог мистецьких дисциплін, парадигма мистецької освіти, музичний репертуар, професійна підготовка

Анотація

В умовах оновлення парадигми мистецької освіти особлива увага приділяється професійній підготовці майбутнього вчителя, розвитку виконавської майстерності. Стаття присвячена обґрунтуванню процесу розвитку творчої особистості в умовах творчо-естетичного напрямку профільного навчання. Представлено зміст навчання учнів, що проявляється у педагога мистецьких дисциплін як особистості і як суб’єкта діяльності, в процесі здійснення профільної освіти. В статті розкриваються сутність та характерні риси підходу до проблеми підбору музичного репертуару, що має велике значення в педагогізації навчального процесу як вагомого чинника формування творчої особистості майбутнього вчителя музики. У статті визначена взаємозалежність особистостей процесу фахової підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва та наявності в них умінь професійної самореалізації та підбору репертуару, який спрямований на розвиток піаністичних здібностей, формування художнього смаку та художніх цінностей, в основі яких лежать такі принципи як художня цінність, естетична значущість художніх творів, доступність до виконання, педагогічна доцільність, тематичне, жанрове та стильове різнобарв’я. Серед завдань формування  творчого потенціалу студентів є формування художньо-естетичних поглядів, професійної майстерності студентів, досконало підібраний музичний матеріал, який спрямовує його музично-історичні та музично-теоретичні знання.

У статті показано особливості підготовки вчителя музики до організації профільного навчання художньо-естетичного напряму та шляхи творчого розвитку особистості в умовах інноваційних змін в освіті.

Відроджуючи національну школу, окрему увагу слід приділити фортепіанній музиці тих українських композиторів, творчість яких звернена безпосередньо до дитячої аудиторії, адже разом із дитячою музикою закладаються підвалини національної свідомості.

Посилання

Goldenvejzer, A. B. (1976). Iskusstvo i tvorcheskie sposobnosti. Moskva : Muzyka, S. 93-130.

Huralnyk, N. (2007). Ukrainska fortepianna shkola v konteksti muzychnoi pedahohiky. Vyshcha shkola, 312 s.

Ginzburg, L. S. (1968.). O rabote nad muzykalnymi proizvedeniyami : metod. ocherk. Muzyka. 112 s.

Kogan, G. N. (1979). Rabota pianista. Muzyka. 182 s.

Savshinskij, S. I. (1964). Rabota pianista nad muzykalnym proizvedeniem. Muzyka. 186 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-16

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ