МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОРОБКУ М. КОЛЕССИ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

Автор(и)

  • В. В. Ткачук

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.25

Ключові слова:

мистецький доробок, диригентська школа, педагогічна діяльність М. Колесси

Анотація

Стаття присвячена аналізу багатогранної діяльності М. Колесси – одного з найвидатніших українських музикантів ХХ століття – композитора, диригента, педагога, просвітителя. Музичний доробок композитора досліджується з огляду на події його життя, а також крізь призму соціально-культурного фону, який супроводжував його діяльність протягом багатьох років. Окреслюються основні напрямки впровадження у навчальний процес фахової підготовки студентів музичної спадщини М. Колесси, а також його педагогічної системи виховання диригента. Вивчати композиторський доробок М. Колесси варто з позицій професійного осмислення народної творчості, поєднання народно-пісенної традиції з сучасними стильовими експериментами. Розкрито педагогічний потенціал інструментальних  творів композитора, окреслено методичні прийоми їх опрацювання.

У статті представлено постать М. Колесси у контексті вітчизняної виконавсько-хорової традиції, а також оперно-симфонічної практики. Проаналізовано педагогічні принципи М. Колесси як засновника власної диригентської школи. Методичні засади використання педагогічного доробку композитора розкрито як через вивчення його теоретичних праць та підручників, так і шляхом осмислення власного досвіду спілкування.

Творче переосмислення М. Колессою українського фольклору яскраво проявилося у його фортепіанному доробку, який став окрасою навчального й концертного репертуару майбутніх музикантів-педагогів. Самобутній спосіб мислення композитора та оригінальність його жанрово-стилістичних прийомів характерні для фортепіанних прелюдів, написаних в різні часи. Принцип універсальності диригентської підготовки, висловлений М. Колессою, відкриває для диригентів-хоровиків нові можливості щодо розширення кола власних професійних можливостей на ниві оркестрового диригування, а навчальним закладам музично-педагогічного профілю дає змогу сміливо впроваджувати нову кваліфікацію диригента симфонічного оркестру у підготовку магістрантів.

Посилання

Hoian Ya. P. (2005). Maestro: Ese. Kyiv : Veselka, 207 s.

Kyianovska L. O. (2003). Syn stolittia Mykola Kolessa v ukrainskii kulturi KhKh viku. Lviv : Doslidno-vydavnychyi tsentr naukovoho tovarystva im. T. Shevchenka, 293 s.

Kolessa N. F. (1981). Osnovy tehniki dirizhirovaniya. Kyiv : Muzychna Ukraina, 206 s.

Palamarchuk O. R. (1989). Mykola Kolessa. Kyiv : Muzychna Ukraina, 76 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-17

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ