РОЛЬОВА ГРА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ДІАЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ СТУДЕНТІВ 1 КУРСУ МОВНОГО ЗВО

Автор(и)

  • Л. Г. Александрова
  • К. О. Гвоздецька

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.02

Ключові слова:

рольова гра, діалогічне мовлення, компетентність у діалогічному мовленні, знання, ситуативність, діалог, комунікативна функція, комунікативні вправи

Анотація

Значення рольової гри неможливо вичерпати та оцінити розважально-рекреативними можливостями. Її феномен полягає в тому, що гра, будучи розвагою, відпочинком, має здатність перерости у творчість, у навчання та у модель людських взаємин. У сучасній педагогіці рольова гра розглядається як специфічний вид людської діяльності, спрямований на відображення навколишньої дійсності, зокрема трудової діяльності дорослих, їх життя і суспільних відносин.

Статтю присвячено проблемі навчання іншомовного діалогічного мовлення за допомогою рольової гри студентів 1 курсу. Визначено поняття рольової гри, її головні риси, види та процес організації. Рольова гра придатна для будь-якої роботи з мовою на заняттях з іноземної мови: у ході рольової гри застосовуються різноманітні граматичні структури, інтонаційні моделі, лексичний матеріал з різних тем. Велика роль приділяється рольовій грі в оволодінні студентами непідготовленим мовленням, бо завдяки їй студенти мають можливість спілкуватися в комунікативних ситуаціях.

Розкрито сутність діалогічного мовлення, висвітлено поняття компетентності в діалогічному мовленні як однієї з найважливіших психологічних особливостей діалогічного мовлення. У статті також характеризуються функціональні типи діалогів та визначаються основні підходи до навчання діалогічного мовлення. Наводяться групи вправ для навчання діалогічного мовлення та обґрунтовується доцільність використання ІІІ групи вправ для навчання різних типів діалогу за допомогою рольової гри. Наводяться та описуються вправи з підручника “A way to success: English for university students” для розвитку у студентів уміння цілісного спілкування у формі діалогу.

Посилання

Zhuk N. V., Tuzova . ., Ermakova L. V. (2013). Rolevaya igra kak metod obucheniya inostrannomu yazyiku v vyisshey shkole. Aktualnyie voprosyi sovremennoy pedagogiki : materialyi IV Mezhdunar. nauch. konf. (g. Ufa, noyabr 2013 g.). : . – . 187-191.

(2013). Metodyka navchannya inozemnyh mov i kultur: teoriya i praktyka: pidruchnyk dlya stud. klasichnyh, pedagogichnyh i lingvistichnyh universitetiv / O. B. Bigych, N. F. Borisko, G. E. Boretska ta in. ; za zagaln. red. S. Yu. Nikolaevoyi. Kyiv : Lenvit. 590 s.

Naumenko T. M. (2007). Shlyahy aktivizatsiyi movlennevoyi diyalnosti na urokah angliyskoyi movi.

Angliyska mova ta literatura. 4. S. 5-8.

Passov E. I. (2010). Metodika kak teoriya i tehnologiya inoyazyichnogo obrazovaniya. Kn. 1. Elets : BGU im. I. A. Bunina. 543 s.

Petrenko I. H. (2011). Rolova gra na urokah yak element komunikatyvnogo pidhodu do vyvchennya inozemnoyi movy. Angliyska mova ta literatura. 10. S. 2-5.

Ryizhkova A. S. (2018). Rolevaya igra kak sredstvo razvitiya umeniya dialogicheskoy rechi na srednem etape obucheniya inostrannomu yazyiku (angliyskomu): Vyipusknaya kvalifikatsionnaya rabota: 44.03.01; M-vo obrazovaniya i nauki Rossiyskoy Federatsii, Rossiyskiy gosudarstvennyiy professionalno-pedagogicheskiy universitet; Rukovoditel Fominyih M. V. Ekaterinburg. 83 s.

Chernysh V . V . (2012). Navchannya inshomovnoho dialohichnoho movlennya v aspekti kompetentnistnoho pidkhodu. Inozemni movy. 4 (72). S. 11-27.

Yakovenko L . . (2006). Rolova gra yak aktyvnyi pryyom navchannya angliyskoyi movy u shkoli.

Inozemni movy. 2. S. 16.

(2015). A way to success: English for university students. Year 1 (Teacher’s Book) : 2 vyd., vypr. ta dop. / N. V. Tuchyna, . V. Zhakovska, N. . Zaitseva ta in. ; hudozh.-oformluvach H. V. Kisel. Kharkiv : Folio. – 400 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ