ДО ПИТАННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ ПОЛОЖЕНЬ STEM В ОСВІТІ

Автор(и)

  • Я. Т. Биковський

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.04

Ключові слова:

STEM, STEM-підхід, освіта, позашкільна освіта

Анотація

Актуальність та важливість STEM спровокована викликами сучасності, які вимагають від нового покоління вчити, розуміти та застосовувати більше інформації за її обсягом та глибиною. Цікавість до технічних та природничих наук завжди була невеликою, а сьогодні, в час найбурхливішого розвитку новітніх технологій, виникає нагальна потреба у висококваліфікованих спеціалістах.

Зокрема, поняття STEM-освіта формулюється як категорія, яка визначає відповідний педагогічний процес (технологію) формування і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці: здатність і готовність до розв’язання комплексних задач (проблем), критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності. S-освіта ґрунтується на між-трандисциплінарних підходах у побудові навчальних програм різного рівня, окремих дидактичних елементів, до дослідження явищ і процесів навколишнього світу, вирішення проблемно орієнтованих завдань.

У статті представлено основні теоретичні положення щодо STEM в освіті. Розкрито і проаналізовано STEM, зокрема в системі освіти розрізняють: STEM-підхід, STEM-навчання, STEM-освіта, STEM-підготовка. При цьому в системі позашкільної освіти найбільш доцільно як педагогічну умову розглядати STEM-підхід, що базується на інтеграції “Science / Наука”, “Technology / Технології”, “Engineering / Фізика”, “Mathematics / Математика”. Основними принципами STEM-підходу в діяльності фізико-математичних гуртків закладів позашкільної освіти є міждисциплінарність, інтеграція, доступність, практичність, візуалізація.

Посилання

Science, Technology, Engineering and Math: Education for Global Leadership : [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu // https://www.ed.gov/stem

What is STEM? A discussion about Conceptions of STEM in education and partnerships : [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://www.researchgate.net/publication/264295459_What_ is_STEM_A_discussion_about_Conceptions_of_STEM_in_education_and_partnerships

A Report from the Committee on STEM Education National Science and Technology Council : [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://obamawhitehouse.archives.gov/sites/default/ files/microsites/ostp/stem_stratplan_2013.pdf

A Report by the Committee on STEM Education [Elektronnyi r esurs]. Rezhym dostupu : https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2018/12/STEM-Education-Strategic-Plan-2018.pdf

STEM-osvita [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : // https://imzo.gov.ua/stem-osvita

STE M Education Definition [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostu pu : http://mdk12.msde.maryland.gov/instruction/academies/MarylandStateSTEMStandardsofPractice_.pdf

Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia STEM-osvity u zahalnoosvitnikh ta pozashkilnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy na 2017/2018 navchalnyi rik [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880/

S TEM-osvita – problemy ta perspektyvy [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://man.gov.ua/upload/news/2018/06_11/Tezy%20seminar%202018.pdf

Kennedy T. J., Odell M. R. L. Engaging Students In STEM Education [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1044508.pdf

What is STEM Education? [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : https://www.livescience.com/ 43296-what-is-stem-education.html

What is STEM? [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : https://stem.education.tas.gov.au/whatisstem/

Considerations for Teaching Integrated STEM Education [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : https://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1054&context=jpeer

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ