МОДЕЛЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ СЕРЕДНІХ ШКІЛ У НАЦІОНАЛЬНИХ КОЛЕДЖАХ

Автор(и)

  • О. М. Бігун
  • А. П. Розсоха

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.05

Ключові слова:

модель педагогічної підготовки, компетентнісний підхід, національні коледжі, ринок освітніх послуг, інноваційні технології, форми організації освітнього процесу, засоби навчання, педагогічна практика

Анотація

Провідною тенденцією розвитку сучасного суспільства є інтеграція систем освіти у єдиний європейський та світовий освітній простір. При цьому визначальним у здійсненні шкільних реформ був та залишається вчитель. У цьому контексті наукової доцільності та суспільної своєчасності набуває проблема педагогічної підготовки вчителя. Педагогічна підготовка майбутніх учителів середніх шкіл має бути спрямована на формування фахівців з новітнім типом мислення, які забезпечать навчання і виховання цілісної особистості, що орієнтована на індивідуальну самореалізацію.

У статті обґрунтовано структурно-функціональну модель системи педагогічної підготовки майбутніх учителів середніх шкіл у національних коледжах. Засобами методу моделювання виділено та проаналізовано базові компоненти педагогічної підготовки: методологічний, змістовний, процесуальний, організаційний, технічний, практичний.

Встановлено, що модель педагогічної підготовки майбутніх учителів у коледжах є комплексом взаємопов’язаних елементів педагогічного процесу, що забезпечують формування системи якостей, знань, умінь та навичок, необхідних для успішної організації педагогічної діяльності. Акцент у дослідженні спрямовано на важливість компетентнісного підходу у підготовці майбутніх учителів, формування системи ціннісних орієнтацій до професійної діяльності, забезпечення неперервності та варіативності педагогічної практики, окреслення критеріїв сформованості готовності майбутнього вчителя до професійної діяльності. Увагу зосереджено на необхідності впровадження сучасних інноваційних підходів до підготовки компетентних фахівців нової генерації, що, зі свого боку, передбачає зміни у змісті, методах і формах організації освітнього процесу в закладах педагогічної освіти України. 

Посилання

Bondarevskaia E. (2000). Teoryia y praktyka lychnostno-oryentyrovannoho obrazovanyia. Rostov na Donu, 354 s.

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.2014r. 1 556-VII http://zakon4.rada.gov.ua/ laws/show/1556-18.

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” vid 5 veresnia 2017r. 2145-VIII http://zakon4.rada.gov.ua.

Dubaseniuk O . A . (1995). Psykholoho-pedahohichni faktory profesiinoho stanovlennia vchytelia.

Zhytomyr : Zhytomyr. derzh. ped. un-t, 260 s.

Kozachenko I. (2015). Innovatsiini tekhnolohii v systemi pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov u Velykii Brytanii ta Ukraini (porivnialnyi analiz) : dys. ... kand.ped.nauk. Pereiaslav-Khmelnytskyi, 222 s.

Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti (data zvernennia: 19.05.2019).

Kuzmyna N . V . (1970). Metod yccledovanyia pedahohycheckoi deiatelnocty. Leningrad : Yzd-vo Lenynhr. hos. un-ta, 114 c.

Luzan P . H . (2010). Osnovy naukovo-pedahohichnykh doslidzhen. Kyiv : Natsionalnyi universytet bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, 219 s.

Machynska N. I., Stelmakh S. S. (2012). Suchasni formy orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchii shkoli: navchalno-metodychnyi posibnyk. Lviv : Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav, 180 s.

Moiseiuk N. Ye. (1998). Pedahohika : navch. posibnyk. Vinnytsia : Universum-Vinnytsia, 348 s.

Anderson R. (2017). Writing University History in Great Britain, from the 1960th to the Present.

University of Edinburg, P. 17-40.

Gender R. (2019). Class and school teacher education from the mid-nineteenth century to 1970 : scenes from a town in the North of England. History of Education. P. 313-343.

Lichman L. (2015). Human Competence : Dedalian Epistemology. Modern European Researches. №7. P. 68-71.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ