СТАН СФОРМОВАНОСТІ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ЗСУ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ У ВИЩОМУ ВІЙСЬКОВОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Л. В. Гребенюк

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.09

Ключові слова:

майбутні офіцери, готовність, розвиток, іншомовна компетентність, взаємодія, ігрове навчання

Анотація

У статті висвітлено аналіз та стан сформованості іншомовної компетентності військовослужбовців Збройних Сил України (далі – ЗСУ) крізь призму готовності їх до подальшої професійної взаємодії у міжнародних операціях на основі анкетування особового складу вищих військових навчальних закладів (далі – ВВНЗ). Оскільки вимоги до сучасного офіцера ЗСУ та прискорений перехід на військові стандарти НАТО ставить процес іншомовної комунікативної підготовки на якісно інший рівень. Взаємосумісність людського ресурсу часто лишається поза увагою і передбачає успішне вирішення поточних проблем, як само собою зрозуміле явище. Проте, вимоги до сучасного офіцера ЗСУ та пришвидшений перехід на військові стандарти НАТО ставить процес іншомовної комунікативної підготовки на якісно інший рівень, значно вищий ніж минулі роки. У цьому випадку компетентнісний підхід набуває широкого значення, і його можна розглядати в межах різних сфер діяльності офіцера, основу якого складає реальна готовність фахівця до виконання функціональних службових обов’язків за отриманою спеціальністю (спеціалізацією).

Визначено, що респонденти одноголосно вказали на надзвичайну важливість та актуальність формування іншомовної компетентності, яка допомагає їм якнайшвидше адаптуватися до складних умов проходження служби та налагодженню комунікації з іноземними колегами. Результати опитування довели, що саме інтерактивні методи у навчанні іноземної мови, вносять суттєві корективи в ефективність засвоєння іншомовного матеріалу, покращення вивчення лексики та іншомовної термінології, стимулюють формування навичок говоріння та аудіювання та вивчення культурних особливостей вербальної і невербальної комунікації.

Посилання

Bakhov I. S. (2010) Mizhkulturnyi component yak osnova formuvannia mizhkulturnoi kompetentsii maibutnih perekladachiv. Naukovi zapysky. Seriya Filologichna, № 16. Pp 18-26.

Zakharchyshyna Yu. M. (2011) Pedagogichni umovy pidgotovky ofitseriv Zbroinyh Syl Ukrainy do sotsiokulturnoyi diyalnosti v myrotvorchykx misiyakh: Extended abstract of candidate`s thesis.

Zhytomyr. 20 .

Neshchadym M . I . (2003) Viiskova nauka v Ukraini: istoriya, teoriya, metodologiya, praktyka: monograph. Kyiv: VPTS Kyivskyi universyte. 852 .

Pavlov Ya. (2016) Poniatiino-kategorialnyi apparat rozvytku hotovnosti ofitsera myrotvorchoi diyalnosti.

Visnyk Natsionalnoii Akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriya: Pedagogika. № 2.

Passov E . I . 2010.Osnovy komunikativnoi teorii I technologii inoyazychnogo obrazovaniya: metodicheskoe posobie dlya prepodavatelei russkogo yazyka kak inostrannogo. Moskva: Russkii yazyk. Kursy. 586 p.

Petko L . V . (2017) Vyklyky I stolittia dlia osvitnoho prostoru Ukrainy. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu “Kyievo-Mohylianska akademiia”]. Seriia : Pedahohika : nauk. zhurn. / Chornom. derzh. un-t imeni Petra Mohyly; red. kol. : O. P . M eshchaninov (holova) [ta in.]. Mykolaiv : Vyd-vo ChNU imeni Petra Mohyly. Vol. 303.

Vyp. 291. P. 10-14.

Petko L . V . (2015) Vykhovnyi potentsial metodu sytuatsiinoho analizu (“Case study” method) u formuvanni profesiino oriientovanoho inshomovnoho navchalnoho seredovyshcha v umovakh universytetu. Naukovyi chasopys NPU imeni M. D . D rahomanova. Seriia 17. Teoriia i praktyka navchannia ta vykhovannia : zb. nauk. pr. ; za red. akademika V. I. Bondaria. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M.P.Drahomanova. Vyp. 27. P. 133-140. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7974

Pet’ko L. V. (2015) nnovacjn tehnologi navchannja u formuvann profesjno orntovanogo nshomovnogo navchal’nogo seredovishha // S uchasn tehnolog rozvitku profesjno majsternost majbutnh uchitelv : mater aly Vseukra ns’ko nternet-konferenc, 28 zhovtnja 2015 r. // F OLIA COMENIANA: vsnyk Pol’s’ko-ukrains’koi naukovo-dosldno laborator didaktiki men Ja. A. Komens’kogo. Uman: FOP Zhovtij. . 165-170.

Turchynova H . V . (2011) Psykholinhvistychni peredumovy ovolodinnia inozemnoiu movoiu dlia spetsialnykh tsilei. Naukovi zapysky : [zbirnyk naukovykh statei] / M-vo osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy, Nats. ped. un-t imeni M. P. Drahomanova ; ukl. L. L. Makarenko. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. Vyp. LXV (98). . 201-207.

Shalygina N. P. (2019) Rozvytok komunikatyvnoi kompetentnosti ofitseriv bahatonatsionalnykh shtabiv u protsesi viiskovo-profesiinoi pidgotovky do uchasti u mizhnarodnyh myrotvorchyh operatsiyah: extended abstract of qualifying research paper. 20 p.

U.S. (2019) Military Culture and Training Environment. Defense Language Institute. 191 .

Bakhov I., Ryzhykov V., Kolisnyk O. 2018. Leadership Abilities of a Military Manager, Professionalism of a Commander as the Guarantee of the Practice of Effective Activity of a Military Organization.

International Journal of Engineering & Technology. Vol 7, No 4.38: Special Issue 38. P. 45-49

Pet’ko Lyudmila. The “Case Study” Method as Means of Formation of a Professionally Oriented Foreign Language Teaching Environment in University Conditions. Intellectual Archive. 2015. Volume 4. No. 4 (July). Series "Education & Pedagogy". Toronto : Shiny Word Corp. Pp. 48-65.

Ryzhykov V. (2018) Method of organizing lessons in the armies in the way of modern world military educational practice. Problems of the development of modern science: theory and practice: Collection of scientific articles. EDEX, Madrid, España, P. 218-228.

Ryzhykov V. (2016) A Technology of Development of the Lawyer’s Psychogram and its Meaningful and Practical Component. Journal of Advanced Research in Law and Economics. Vol. VII. Issue 1(15) Spring, P. 100-108. DOI: http://dx.doi.org/10.14505/jarleSci Verse Scopus

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ