УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • А. М. Гафіяк

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.05

Ключові слова:

професійна компетентність, професійна підготовка, інформаційно- комунікаційні технології, компоненти, база даних.

Анотація

Стаття полягає у дослідженні умов формування професійної компетентності фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій та обґрунтуванні можливостей їх забезпечення. Проаналізовані актуальні проблеми професійної підготовки ІГ-фахівців; проведен аналіз структур даних високого рівня разом із динамічною семантикою та динамічним зв’язуванням ; досліджено особливості розробки та використання програмних засобів навчального призначення та можливості створення віртуального оточення; визначені подальші напрями використання IT-технологій в навчальному процесі.

Аналіз, узагальнення та систематизація результатів наукових пошуків уможливили визначити професійну підготовку майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій як цілісний динамічний процес організації освітнього простору у ЗВО, який спрямований на формування професійної компетентності студентів.

Виділено такі компоненти професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційно - комунікаційних технологій: когнітивний, мотиваційний, операційно-дільнісний, міжособистісний та міжпредметний.

У процесі проведення дослідження була використана підсистема “Дистанційне навчання ” у системі професійної підготовки майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій, що є сукупністю засобів та платформ, здатних забезпечити студентам відкрите професійне навчання з використанням ІКГ: інтерактивну взаємодію викладачів та студентів на різних етапах навчання і самостійну роботу останніх з матеріалами інформаційної мережі, які за змістом зорієнтовані на розвиток професійної комунікації та взаємодії.

Посилання

Alyoshin S. P., Borodina E. A., Hafiiak A. M., Zhabran I. B., Kikot A. S. (2019). Developing q-orca site backend using various python programming language libraries. [Modern engineering and innovative technologies]. Isssue 7. Part 3. Sergeieva&Co LuBstr. 13 76227 Karlsruhe, Germany pp. 48-53.

Kononecz, N. V. (2014). Tekhnolohiia osvitnoho proektu yak pedahohichna tekhnolohiia resursno- oriientovanoho navchannia [Technology of educational project as pedagogical technology of resource- oriented learning]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti - Origins of pedagogical skill, 14, pp. 136-144.

Hafiiak A. M., Tkalenkol. O. (2015) Metodologhichni osnovy avtomatyzovanoji informacijnoji systemy [Methodological foundations of the automated information system]. 67-a naukova konferencija profesoriv, vykladachiv, naukovykh pracivnykiv, aspirantiv ta studentiv universytetu. Tom 2. pp. 116-117.

Osmolovskaja I. M. (2010) Innovaciji ta pedaghoghichna praktyka [Innovation and pedagogical practice]. Narodna osvita. no 6. pp. 182-188.

Ovcharov C. (2011) Aktualjni problemy profesijnoji pidghotovky uchyteliv informatyky [Actual problems of professional training of computer science teachers]. Zbirnyk naukovykh pracj PDPU. Pedaghoghichni nauky. Vol. 2. pp. 73-77.

Web-site of Formation of the skills of English-language professional communication with the use of the latest information technologies. Available at: http://osvita.ua/school/lessons_summary/education/ (accessed: 29 April, 2019).

Vitiaz A. (2019) IT-konferentsiia INSANEBYTE19: 2 lystopada 2019 roku Available at: https://www.insanebyte.com/ (accessed: 02.11.2019).

Lishchynska L. B. (2017) Vykorystannia innovatsiinykh i tradytsiinykh tekhnolohii navchannia u VNZ v umovakh informatyzatsii osvity. Dystantsiine navchannia yak suchasna osvitnia tekhnolohiia [Elektronnyi resurs] : materialy mizhvuzivskoho vebinaru. m. Vinnytsia, pp. 56-60.

Dorofeev A. A. (2005). Professyonalnaia kompetentnost kak pokazatel kachestva obrazovanyia. Vysshee obrazovanye v Rossyy. № 4. PP. 30-33.

Hurevych R. S., Kademiia M. Iu. (2005). Informatsiino-telekomunikatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi ta naukovykh doslidzhenniakh Vinnytsia. DOV “Vinnytsia”. 366 p.

Aristova I. V. (2000). Derzhavna informatsima polityka: orhanizatsiino-pravovi aspekty: monohrafiia.

Kharkiv : Vyd. Un. vnutr. sprav. 368 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ