НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РЕФЛЕКСІЯ КЛАСИЧНОЇ ТА СУЧАСНОЇ ВОКАЛЬНИХ ТЕХНІК В КОНТЕКСТІ ПРОБЛЕМИ КУЛЬТУРОВІДПОВІНОСТІ ВОКАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.13Ключові слова:
культуровідповідність, ресемантизація, вокальна техніка, естрадний вокал, некласична вокальна педагогіка, мистецька школа.Анотація
У статті підкреслено загальну тенденцію сучасного некласичного співу, яка відбивається у поверненні до природних можливостей людського голосу. Надано систематизовану порівняльну характеристику основних рис класичної та сучасної вокальних технік з точки зору звуковидобування; типових акустичних характеристик голосу; техніки; музикальності та інтерпретації. Приведено порівняння деяких позицій, які доцільно враховувати в процесі педагогічної взаємодії зі співаками - підлітками по оволодінню вокальною технікою в сучасних стилях. Визначено відмінності між сучасною некласичною та традиційною західно-європейською вокальними техніками з позицій принципу культуровідповідності, а саме: розширення меж акустичних характеристик голосу; більш чітко - визначена природність фізіологічних процесів, які супроводжують некласичний спів; інтуітивність, неофіційність та неформальність виконавських дій сучасного естрадного вокаліста; опора на загальнолюдські та різноманітні етнічні традиції; індивідуальний творчий підхід до інтерпретації та подання сучасного вокального твору. Окреслено протилежності між класичною та сучасної вокальною техніками, такі, як постава, повітряний тиск, положення гортані та язику, вокальне виробництво, домінантні м’язи, звукова проекція, вимова звуків. Надано посилання на інформацію відносно інтонаційних та метро - ритмічних особливостей музичної мови сучасного естрадного вокалу. Наголошено на необхідності переосмислення вокальної педагогіки у відповідності до результатів сучасних досліджень закордонних науковців та врахування отриманих результатів в процесі роботи з естрадними вокалістами мистецьких шкіл.
Посилання
Boiko, 0. (2017). Ukrainian mass music: stages of development, national features. PhD. IMFE im. M. T. Rylskoho NAN Ukrainy. [in Ukraine]
Danilova, A. (2009). The peculiarity of the interpretation of the category “tradition” in the aesthetic theory and practice of postmodernism (based on the material of creativity of E. Denisov). PhD. Krasnodarskii Gosudarstvennii Institut Culturi. [in Russia]
Kulaha, T. (2019). The main features of the musical language of contemporary pop vocal. In: Domestic science at the breaking of epochs: problems and prospects of development, 54. [online]. Pereyaslav- Khmelnitsky Gosudarstvennii Pedagogicheskii Universitet im. Grigoriia Skovorody, 113-116. Available at: https://confscience.webnode.com.ua/ [Accessed 11 Nov. 2019]. [in Russia]
Lobanova, M. (1990). Musical style and genre: history and modernity. Moscow, Sovetskii compositor. [in Russia]
Seheda, N. (2014). Ethno-pedagogical maxims of the musical-pedagogical heritage of IX-XX centuries in the context of an ethnocultural approach. Problems of modern pedagogical education. Series: Pedagogy and Psychology, 45 (3), pp. 202-210. [in Ukraine]
Addison, A., Bonazzi, E., Christiansen, L., Craig, P. & Others. (2008). In Support Of Contemporary Commercial Music (Nonclassical) Voice Pedagogy. Journal of Singing, 65 (1), pp. 7-10. [in English]
Chandler, K. (2014). Teaching Popular Music Styles. Teaching Singing in the 21st Century, pp. 35-51. [in English]
Henrich, N., Roubeau, B, Castellengo, M. (2003). On the use of electroglottography for characterisation of the laryngeal mechanisms. Proceedings of the Stockholm Music Acoustics Conference, August 6-9, 2003 (SMAC 03), Stockholm, Sweden, 2, pp. 455-458. [in English]
Holley, G. (2016). From Classical to Music Theatre: A Vocalist’s Experience. Doctor. Queensland Conservatorium. South Brisbane. [in English]
Kempfer, B. (2014). Contemporary Commercial Music Pedagogy: Selective Exercises for Developing Healthy Technique in Adolescent Singers. Master. The University of Wisconsin. [in English]
Woodruff, N. (2011). Contemporary Commercial Voice Pedagogy Applied to the Choral Ensemble: An Interview with Jeannette LoVetri. Choral Journal, 52 (5), pp. 39-53. [in English]