ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ВОКАЛЬНО-ТЕХНІЧНИХ УМІНЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Лінь Тянь

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-144.2019.24

Ключові слова:

вокально-технічні уміння, майбутній учитель музики, педагогічні умови, мотиваційна спрямованість, вокально-технічні складнощі, вокально-теоретичні знання, інтерпретаційна концепція, вокальний твір.

Анотація

В статті обґрунтовано й конкретизовано педагогічні умови формування в майбутніх учителів музики вокально-технічних умінь, на основі яких професорсько-викладацький склад може найбільш ефективно розвинути означені уміння конкретного студента. Встановлено, що педагогічні умови формування вокально-технічних умінь є інтегрованим комплексом цілеспрямовано створених у процесі фахового вокального навчання позитивно-мотивуючих обставин, інтелектуально-збагачуючих факторів і творчо-розвиваючих чинників. Перша педагогічна умова спирається на стійку мотиваційну спрямованість студентів щодо подолання вокально-технічних складнощів, що базується на об’єднанні пізнавальних інтересів і художньо-естетичних потреб, перманентному їх поглибленні, створенні на цій основі особистісної психологічної установки на розвиток вокально-технічних умінь і подальше рефлексивне осмислення означеної установки, що надувається студентом в результаті спеціально організованих обставин вокального навчання. Стрижнем другої педагогічної умови є міцний зв’язок між вокально-теоретичними знаннями і здатністю до практичного їх застосування студентом у процесі співу. Третя педагогічна умова конкретизована у контексті педагогічного стимулювання цілеспрямованості студента на розкриття художнього образу вокального твору на базі усвідомлення технічних елементів як необхідного чинника створення й донесення до слухача інтерпретаційної концепції за умови психологічної підтримки з боку викладача.

Посилання

Hao Min. Spetsyfika vokalno-vykonavskoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva. Suchasna mystetska osvita: materialy II Mizhnarodnykh naukovo-praktychnykh chytan pamiati akademika Anatoliia Avdiievskoho / Hao Min. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M.P. Drahomanova, 2018. 259 s., S. 211-213.

Neihauz H. H. Ob yskusstve fortepyannoi yhrw. Zapysky Pedahoha. Moskva: Muz bika, 1962. 267 s.

Padalka H. M. Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin): [monohrafiia]. Kyiv : Osvita Ukrainy, 2008. 272 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ