ВПЛИВ АКТИВНОГО ВІДПОЧИНКУ НА СТАН М’ЯЗОВОГО ТОНУСУ ПРИ МАЛОРУХЛИВІЙ ПОСТАВІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-145.2019.26Анотація
За результатами досліджень понад 60,0 % студентів-першокурсників мають різні психосоматичні відхилення у стані здоров’я і з кожним наступним роком навчання у вищому навчальному закладі ця кількість збільшується. Актуальною проблемою у підготовці фахівців у галузі телекомунікаційних та інформаційних технологій є недостатня рухова активність, яка сприяє інтенсивному розвитку процесів гіподинамії. Внаслідок цього очевидна необхідність щодо впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчальний процес студентів вищих навчальних закладів телекомунікаційних та інформаційних технологій.
Загальновідомо, що ті фізичні вправи, до яких організм погано адаптований (наприклад, біг), виявляються найціннішими в умовах обережного, суворо дозованого використання. Будь-яка фізична вправа може бути виключена лише на деякий час, після чого її треба поступово включати у заняття. Заборона будь-яких вправ за медичними показниками через погане пристосування організму до їх виконання може стосуватися тих рухів, які не мають прикладного значення, наприклад, деякі гімнастичні вправи, як-то “шпагат”. Жодна фізична вправа, яка має прикладне значення, не може бути протипоказаною взагалі, без визначення періоду, впродовж якого діє заборона, через незадовільну адаптацію організму до цієї вправи. Єдиним правильним рішенням у цьому разі є поступове поліпшення адаптації організму до вправи такого виду.
Основним засобом, який забезпечує розвиток адаптаційних процесів, має бути сама “протипоказана” вправа. Не виключати, а дозовано, з урахуванням ступеня наявних порушень і пристосувальних можливостей організму використовувати цю вправу, що становить одне із важливих завдань занять з фізичного виховання у спеціальних медичних груп. Оволодіння новими фізичними вправами і руховими навичками, безумовно, важливо для студентів. Однак безпосередньою, найближчою за часом „віддачею” від навчальних занять з фізичного виховання і має бути підвищення розумової, фізичної працездатності та ліквідація або зменшення впливу залишкових явищ після захворювання.
Посилання
Aver`yanov V. S., Kolesnikova N. G., Tochilov K. S. Fiziologiya truda. M., 1967. S. 18.
Arshavskij I. A. V kn..: Dvigatel`naya aktivnost` i starenne. K. : 4-ya voennaya tipografiya, 1969. S. 50-70.
Bernshtejn N. A. Ocherki po fiziologii dvizhenij i fiziologii aktivnosti. M. : Nauka, 1966. 248 s.
Mogendovich M. R. K voprosu o vliyanii my`shechnoj raboty` na koru golovnogo mozga. Problemy` sovremennoj fiziologii nervnoj i my`shechnoj sistem. Tbilisi : Iz-vo AN Gruz. SSR, 1956. S. 177-182.
Muravov I. V. Aktivny`j otdy`kh. Fiziologiya my`shechnoj deyatel`nosti, truda i sporta: Rukovodstvo po fiziologii. M. : Nauka, 1969. S. 357-367.
Muravov I. V., Czisovskaya G. A. Ozdorovitel`ny`e e`ffekty` psikhoe`moczional`noj aktivnosti v stimulyaczii umstvnnoj rabotosposobnosti molody`kh i pozhily`kh lyudej. Aktual`ni problemy` ozdorovchoyi fizkul`tury`, sportu ditej-invalidiv ta valeologiyi v navchal`ny`x zakladax Ukrayiny`. Materialy` IV Vseukrayins`koyi naukovo-prakty`chnoyi konferenciyi. Kirovograd, 1996. S. 12-13.
Navakatikyan A. O., Kovaleva A. I. Zdorov`e i rabotosposobnost` pri umstvennom trude. K. : Zdorov`e, 1989. 88 s.
Pry`syazhnyuk S. I. Fizy`chne vy`xovannya : navch. posib. K. : Centr uchbovoyi literatury`, 2008. 504 s.
Pry`syazhnyuk S. I., Olenyev D. G., Parchevs`ky`j Yu. M. Ozdorovcha fizy`chna kul`tura studentiv vy`shhy`x navchal`ny`x zakladiv IT-texnologij. K. : NUBiP Ukrayiny`, 2016. 508 s.
Furmanov A. G., Yuspa M. B. Ozdorovitel`naya fizicheskaya kul`tura : uchebnik. Minsk : Tesej, 2003. 528 s.
Ukhtomskij A. A. Dominanta. M.-L. : Nauka, 1966. 194 s.