ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ РИТОРИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/129070Ключові слова:
компетентність, комунікативна компетентність, риторична компетентністьАнотація
Дана стаття присвячена проблемі розвитку комунікативної компетентності учителя як необхідної професійної складової педагогічної майстерності.
На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної й спеціальної літератури, практичного досвіду розглянуто основні концептуальні підходи до формування комунікативної компетентності майбутніх учителів нефілологічних спеціальностей у процесі їх професійної підготовки.
Обґрунтовано особливості організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх учителів у процесі вивчення риторики, а також визначено необхідність дотримання при цьому певних вимог: створення відповідних психолого-педагогічних умов, розробки цілісної професійно-методичної системи навчання.
Зроблено висновок, що вивчення риторики й володіння риторичною компетентністю – одним із важливих чинників формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя.
Посилання
Abramovych S. D., Chikarova M. Yu. Movlennieva komunikatsiia / S. D. Abramovych, M. Yu. Chikarova. – Kyiv, 2004.
Doronina N. S. Kultura spilkuvannia dilovykh liudei : posibnyk dlia studentiv humanitarnykh fakultetiv vyshchykh navchalnykh zakladiv / N . S . D oronina. – Kyiv :V ydavnychyi dim “KM Academia”, 1997.
Matsko L. I., Matsko O. M. Rytoryka / L. I. Matsko, O. M. Matsko. – Kyiv, 2003.
Sahach H. M. Dilova rytoryky: mystetstvo rytorychnoi komunikatsii : navchalnyi posibnyk / H. M. Sahach. – Kyiv, 2003.
Toman Irzhi. Mystetstvo hovoryty / Toman Irzhi. – Kyiv, 1986.