УКРАЇНСЬКИЙ ФОЛЬКЛОР ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

Автор(и)

  • А. А. Ленд’єл-Сяркевич

DOI:

https://doi.org/10.31392/131004

Ключові слова:

український фольклор, пізнавальний інтерес, формування, майбутній учитель музики, творча особистість

Анотація

У статті розглянуто проблему потенціалу українського фольклору як чинника формування пізнавального інтересу у процесі фахової підготовки майбутніх вчителів музики; висвітлено поняття пізнавального інтересу, проаналізовано його структуру та з’ясовано основні фактори, що сприяють його виникненню та затвердженню. Автор акцентує увагу на гармонійному поєднанні у сформованому пізнавальному інтересі елементів емоційної ангажованості, вибіркової спрямованості когнітивної активності, підвищеної вмотивованості до навчальної діяльності та ціннісного ставлення до знання та розкриває перспективи використання фольклору щодо впливу на кожну з цих складових у динаміці навчального процесу.

Осмислення автором власного досвіду педагогічної роботи з майбутніми викладачами музики запобігає як загрозі надмірної емпіричної генералізації, що абсолютизує специфіку конкретного регіону Україну, де відбувається педагогічна діяльність викладача (рівень урбанізації, ступінь збереження живої фольклорної традиції, етнокультурний склад населення регіону тощо), так і відірваного від життя теоретизування, що зазначену специфіку ігнорує. Іншими словами, у роботі реалізовано загальнометодологічний принцип єдності теорії та практики. 

Посилання

Bodnar A. Ya., Makarenko N. H. Shliakhy formuvannia piznavalnoho interesu osobystosti v protsesi profesiinoho samovyznachennia [Elektronnyi resurs] / A. Ya. Bodnar, N. H. Makarenko. – Rezhym dostupu : http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/3929/Bodnar_Shliakhy_ formuvannia_piznavalnoho_interesu.pdf?sequence=1

Hura L. V. Teoretychni osnovy formuvannia piznavalnoho interesu studenta yak psykholoho-pedahohichna systema / L. V. Hura // Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly : zb. nauk. prats. Vyp. 29. – Kryvyi Rih : KDPU, 2010. – S. 178-181.

Komisarov O. V., Riabinko S. M. Navchalnyi repertuar yak chynnyk formuvannia piznavalno-estetychnoho interesu studentiv / O. V. Komisarov, S. M. Riabinko // Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky KhKhI stolittia : mater. Mizhnarod. nauk.-prakt. konf., 16-17 zhovt. 2014 r. – Kyiv :Kyiv. Un-t im. B. Hrinchenko, 2014. – S. 622-631.

Kramska S. H. Pedahohichni zasady vykorystannia pisenno-obriadovoho folkloru v protsesi pidhotovky vchytelia muzyky : avtoref. dys. … kand. ped. nauk / S. H. Kramska. – Kyiv, 1998. – library.ua/m/files/get_file/2050.doc

Onyshchuk V. O. Shliakh do hlybokykh znan / V. O. Onyshchuk. – Kyiv :Znannia, 1999. – 47 s.

Ternavska T. A. Problema aktyvizatsii piznavalnoi diialnosti u studentiv VNZ / T . A . T ernavska // N aukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Kyievo-Mohylianska Akademiia” T. 59 . Pedahohichni, psykholohichni nauky ta sotsialna robota / Natsionalnyi universytet “Kyievo-Mohylianska Akademiia”. – Kyiv :Kyievo-Mohylianska Akademiia, 2006. – S. 36-41.

Chala O. A. Spetsyfika motyvatsii maibutnoi profesiinoi diialnosti studentiv pedahohichnoho universytetu / O . A . C hala // Aktualni problemy psykholohii : zb. nauk. pr. / In-t psykholohii im. H. Kostiuka APN Ukrainy ; za red. S. Maksymenka. – Kyiv :Lohos, 2008. – T. 7, Vyp. 15. – S. 305-309.

Shchukina G. I. Aktualnye voprosy formirovaniya interesa v obuchenii / G. I. Shchukina. – Moskva : Prosveshchenie, 1984. – 184 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-05

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ