СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРОБЛЕМИ ПІДРУЧНИКОТВОРЕННЯ В ШКІЛЬНІЙ ІНШОМОВНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Ю. П. Радченко

DOI:

https://doi.org/10.31392/131595

Ключові слова:

підручникотворення, тенденції розвитку підручників, конструювання змісту підручників, українські підручники з іноземних мов, іншомовна освіта в Україні

Анотація

Ця стаття присвячена дослідженню проблеми розвитку сучасних українських підручників в шкільній іншомовній освіті. У ході дослідження трансформаційних процесів у сфері шкільної іншомовної освіти у України розглянуто, що в першій половині 90-х рр. ХХ ст. відбувається поступовий перехід до навчання іноземних мов (ІМ) на основі вітчизняної навчальної літератури. Цінність цього періоду для оновлення змісту шкільної іншомовної освіти України полягає у тому, що в цей час автори отримали змогу пропонувати альтернативні методичні концепції, які сприяли ефективнішому досягненню програмових цілей, а також перегляду змісту навчальних програм. Комунікативно-діяльнісний підхід є пріоритетним у процесі іншомовної освіти України. Особлива увага в навчальних програмах цього періоду приділяється розвитку комунікативної компетенції учнів. Характерною рисою українських підручників з іноземних мов цього періоду є їх орієнтованість на особливості соціокультурної реальності іншомовних країн.

Посилання

Byrkun L. V. Vid kolazhu do siuzhetu (Komunikatyvno oriientovanyi urok inozemnoi movy v pochatkovii shkoli) / L. V. Byrkun // Inozemni movy v navchalnykh zakladakh. – 2003. – № 1. – S. 110-115.

Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi serednoi osvity (Osvitnia haluz “Mova i literatura”: Inozemni movy) // Inozemni movy. – 2004. – № 1. – S. 3-7.

Zahalnoievropeiski re komendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia / [nauk. red. S. Yu. Nikolaieva]. – Kyiv :Lenvit, 2003. – 261 s.

Inozemni movy: 2-12 klasy, 5-12 klasy (2-ha inozemna mova) : prohr. Dlia zahalnoosvit. Navch. Zakl. Ta spetsializ. Shkil z pohlybl. Vyvch. Inozem. Mov / kol. avt.: V. H. Redko, N. P. Basai, L. V. Byrkun ta in. – K. ; Irpin : Perun, 2005. – 208 s.

Instruktyvni metodychni rekomendatsii shchodo vyvchennia shkilnykh dystsyplin u novomu 2002/03 navchalnomu rotsi // Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity. – 2002. – № 15-16. – S. 3-18.

Knyha vchytelia inozemnoi movy : dovidkovo-metodychne vydannia / [uporiad. O. Ya. Kovalenko, I. P. Kudina]. – Kharkiv : Torsinh Plius, 2005. – 240 s.

Kontseptsiia vykladannia inozemnykh mov v Ukraini // Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. – 1994. – № 23. – S. 7-24.

Nikolaieva S. Yu. Derzhavnyi standart serednoi osvity z inozemnoi movy : okremi nedoliky i shliakhy yikh usunennia pry ukladanni novykh prohram / S. Yu. Nikolaieva // Inozemni movy. – 2004. – № 1. – S. 8-9.

Pro Kontseptsiiu serednoi zahalnoosvitnoi shkoly Ukrainy // Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. – 1992. – № 4. – S. 3-29.

Pro perekhid zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv na novyi zmist, strukturu i 12-richnyi termin navchannia : [postanova KMU vid 16.11.2000 r. № 17 17]. – Rezhym dostupu : http://uazakon.com/big/text1472/pg1.htm / data korystuvannia 20.09 16

Pro polipshennia orhanizatsii pidhotovky i vydannia knyh i navchalno–metodychnoi literatury dlia zakladiv osvity Ukrainy // Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. – 1992. – № 23. – S. 3-4.

P ro postupove zaprovadzhennia vyvchennia inozemnykh mov u pochatkovykh klasakh zahalnoosvitnikh shkil // Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy 1994. – № 22. – S. 13-32.

Prohramy dlia serednikh zahalnoosvitnikh shkil. Inozemni movy, 1-11 klasy. – Kyiv :Perun, 1996. – 37 s.

Prohramma s rednei s hkolы Ynostrannыe yazыky (anhlyiskyi, nemetskyi, frantsuzskyi, yspanskyi) // Ynostrannыe yazыky v shkole. – 1980. – № 1. – S. 8-18.

Redko V. H. Kontseptsiia navchannia inozemnykh mov u serednii zahalnoosvitnii 12–richnii shkoli / V. H. Redko, N. P. Basai, O. T. Timchenko, I. V. Malienkykh // English. – 2004. – № 6. – S. 3-6.

Redko V. H. Kontseptsiia navchannia druhoi inozemnoi movy v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh / V. H. Redko, N. P. Basai // Inozemni movy v navchalnykh zakladakh. – 2005. – № 2. – S. 24-31.

Redko V. H. Kontseptsiia navchannia inozemnykh mov u serednii zahalnoosvitnii 12-richnii shkoli / V. H. Redko, N. P. Basai, O. T. Timchenko, I. V. Malienkykh // English. – 2004. – № 6. – S. 3-6.

Resolution of the Council and the Ministers of Education Meeting within the Council on the European Dimension in Education of 24 May 1988 (88/C 177/02) // ATEE News. – 1992 / 1993. – No 38 / 39. – P. 31–32.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-08

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ