УДОСКОНАЛЕННЯ ГРАМАТИЧНИХ НАВИЧОК В УСНОМУ МОВЛЕННІ НА ПРИКЛАДІ МОДАЛЬНИХ ГРАМАТИЧНИХ СТРУКТУРУР
DOI:
https://doi.org/10.31392/144937Ключові слова:
граматична компетенція, граматичні навички, модальні граматичні структури.Анотація
Стаття присвячена розгляду комплексу вправ на етапі удосконалення граматичних навичок на прикладі модальних граматичних структур за темою здоров’я. Комунікативні вправи, що застосовуються в комплексі передбачають розв’язання певної задачі в певній мовленнєвій ситуації при вільному виборі модальних граматичних структур, які використовуються на етапі практики в спілкуванні, коли сформовані навички продовжують вдосконалюватися та функціонують в мовленні. В комплексі вправ розглядаються комунікативні рецептивно-репродуктивні вправи у відтворенні діалогу та статті; рецептивно-продуктивні вправи у створенні монологу-розповіді за прослуханою історією і ситуацією та комунікативні продуктивні вправи у створенні діалогу-розпитування, монологу-розповіді та діалогу-дискусії за ситуацією. Вправи розвивають уміння аудіювання, створення діалогів та монологів на прикладах прослуханого чи прочитаного тексту та вираження своїх власних думок за певною ситуацією на текстовому рівні у формі діалогу чи монологу.Посилання
Vovk O. I. Formuvannia anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii u maibutnikh uchyteliv v umovakh intensyvnoho navchannia : dys. ... kandydata ped.nauk : 13.00.02 / Vovk Olena Ivanivna. – Kyiv, 2008. – 335 s.
Gurvich P. B. Situativnaya obuslovlennost grammaticheskikh struktur, izuchaemykh na srednem etape yazykovogo fakulteta / Persi Borisovich Gurvich. – Inostrannye yazyki v vysshey shkole. – Moskva : Vysshaya shkola, 1975. – Vyp. 10. – S. 40-45.
Zimnyaya I. A. Psikhologicheskie aspekty obucheniya govoreniyu na inostrannom yazyke / Irina Alekseevna Zimnyaya. – Moskva : Prosveshchenie, 1985. – 159 s.
Orlovska L. K. Formuvannia hramatychnoi kompetentsii v usnomu movlenni na zasadakh intehrovanoho navchannia u maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy : dys. ... kandydata ped. nauk : 13.00.02 / Orlovska Lidiia Kostiantynivna. – Kyiv, 2010. – 304 s.
Passov Ye. I. Kommunikativnyy metod obucheniya inoyazychnomu govoreniyu / Yefim Izralevich Passov. – [2-e izd.] – Moskva : Prosveshchenie, 1991. – 223 s. (B-ka uchitelya inostr.yaz.).
Skliarenko N. K. Navchannia hramatychnykh struktur anhliiskoi movy v shkoli / N. K. Skliarenko. – Kyiv : Radianska shkola, 1982. – 104 s.
Stechenko T. O. Formuvannia profesiino oriientovanoi anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii maibutnikh filolohiv : dys. … kandydata ped. nauk : 13.00.02 / Stechenko Tetiana Oleksandrivna. – Kyiv, 2004. – 200 s.
Typova prohrama z anhliiskoi movy yak druhoi inozemnoi movy dlia universytetiv (spetsialnist “Mova i literatura”) / [ukladachi I. F. Bufan, I. Ye. Hushchyna, V. O. Kolomiiets, A. V. Morentsova, T. Ye. Shechenko, N. P. Yakhno]. – Kyiv, 2003. – 81 s.
Celce-Murcia M. Techniques and resources in teaching grammar / M. Celce-Murcia, S. Hilles. – Oxford : Oxford University Press, 1988. – 189 p.
Celce-Murcia M. The Grammar book : An ESL / E FL Teacher’s course / M . C elce-Murcia, D. Larsen – Freeman.– Heinle and Heinle Publishers, 1999. – 854 p.