ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА УРОКУ ТА ЕЛЕМЕНТ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • О. В. Салівон
  • Н. Л. Кінішенко

DOI:

https://doi.org/10.31392/145308

Ключові слова:

здоров’я, здоров’язбережувальні технології, молодша школа, фізкультурно-оздоровча робота, інновація, фізкультхвилинка, фізкультпауза.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню значення, видів, функцій фізкультхвилинок як однієї із здоров’язбережувальних технологій у молодшій школі. Аналізується досвід вчителів початкових класів з метою виявлення інноваційних підходів до фізкультурно-оздоровчої роботи в школі. Пропонується включення фізкультхвилинок та фізкультпауз у розклад дня кожної дитини (на початку робочого дня, під час уроків, виконання домашніх завдань вдома). У статті підкреслюється важливість фізкультхвилинок для збереження фізичного та психологічного здоров’я дітей. Фізкультхвилинки можуть бути оздоровчими, когнітивними, креативними, мовленнєво-руховими, антистресовими або синтетичними. Вони здатні відновити працездатність школярів, покращити настрій, попередити порушення постави і зору, привчити їх до здорового способу життя, сформувати певний світогляд, який базується на розумінні необхідності збереження власного здоров’я. Фізкультхвилинки повинні відповідати віковим та психологічним особливостям учнів, бути різноманітними, простими і цікавими, вписуватись у загальний хід уроку. Найкращий оздоровчий, розвивальний та виховний ефект мають синтетичні фізкультхвилинки.

Посилання

Dudko S. H. Dydaktychni zasady formuvannia zdoroviazberezhuvalnoho navchalnoho seredovyshcha pochatkovoi shkoly : avtoref. dys. … kand. ped. nauk : 13.00.09 – teoriia navchannia / S. H. Dudko. – Ternopil, 2015. – 22 s.

Polishchuk N. A. Zdoroviazberezhuvalni aspekty suchasnoho uroku [Elektronnyi resurs] / N. A. Polishchuk // Pedahohichnyi poshuk. – 2013. – № 4. – S. 17-21. – Rezhym dostupu : http: //www.stattionline.org.ua/pedagog/105/18771-zdorov-yazberezhuvalni-aspekti-suchasnogo-uroku.html. – (Nazva z ekrana).

Koval L. V. Orhanizatsiia zdoroviazberezhuvalnoho navchalno-vykhovnoho protsesu v pochatkovii shkoli z urakhuvanniam psykhofiziolohichnykh osoblyvostei molodshykh shkoliariv [Elektronnyi resurs] / L . V . K oval // N auka i osvita. – 2011. – № 2 . – S. 2 5-29. – Rezhym dostupu: http: //scienceandeducation.pdpu.edu.ua/journals/2011/NiO_2_2011/ped/Koval.htm. – (Nazva z ekrana).

Kuznietsova A. S. Fizkulturno-ozdorovchi zakhody u rezhymi navchalnoho dnia [Elektronnyi resurs] / A. S. Kuznietsova // Osvitnii portal “Klasna otsinka”. – Rezhym dostupu : http: //klasnaocinka.com.ua/ru/article/fizkulturni-khvilinki-fizkultpauzi-kompleksi-vprav.html. – (Nazva z ekrana).

Prykhodko V. M. Rol fizkultkhvylynok na urotsi v pochatkovii shkoli [Elektronnyi resurs] / V. M . Pr ykhodko // Os vitnii portal “Klasna otsinka”. – Rezhym dostupu : http: //klasnaocinka.com.ua/ru/article/rol-fizkultkhvilinok-na-urotsi-v-pochatkovii-shkol.html. – (Nazva z ekrana).

Popova H. K. Zdoroviazberihaiuchi tekhnolohii v pochatkovykh klasakh. Fizkultkhvylynky – vazhlyva skladova profilaktyky perevtomy i zberezhennia vtomy uchniv: Dosvid roboty [Elektronnyi resurs] / H. K. Popova. – Rezhym dostupu : http: //l.lekciya.com.ua/geografiya/7693/index.html. – (Nazva z ekrana).

Iakymchuk H. Fizkultkhvylynky na urokakh : metodychni rekomendatsii shchodo provedennia fizkultkhvylynok u Kirovohradskomu oblasnomu navchalno-vykhovnomu kompleksi humanitarnoho profiliu / H. Yakymchuk. – Kirovohrad : TTs Kirovohradskoho oblasnoho NVK, 2011. – 14 s.

Bondarchuk N. A . Fizkultkhvylynky dlia uchniv pochatkovykh klasiv : navchalno-metodychnyi posibnyk / N. A. Bondarchuk. – Nemyrynetska OSh I-III stupeniv, 2009. – 54 s.

Todorovych A. Ya. Rukhlyva khvylynka: Muzychnyi material ta metodychni rekomendatsii [Elektronnyi resurs] / A. Ya. Todorovych. – Lutsk : ZOSh I-III st. s. Piddubtsi, 2014. – 36 s. – Rezhym dostupu: https: //urok-ua.com/fizkulthvylynky-na-urokah-v-pochatkovij-shkoli/. – (Nazva z ekrana).

Nechytailo Yu. M. Zdorovia ditei ta pidlitkiv – osnova zdorovia natsii [Elektronnyi resurs] / Yu. M. Nechytailo, O. H. Buriak // Daidzhest Bukovynskoho derzhavnoho medychnoho universytetu. – 2016. – Rezhym dostupu : https: //www.bsmu.edu.ua/uk/news/digest/4349-zdorovya-ditey-ta-pidlitkiv---osnova-zdorovya-natsii. – (Nazva z ekrana).

Karapuzova N. D. Osnovy pedahohichnoi erhonomiky: Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv / N. D. Karapuzova, Ye. A. Pochynok, V. M. Pomohaibo. – Kyiv : Akademvydav, 2012. – 201 s.

Omelchenko N. Vykorystannia movlennievoi himnastyky v navchalno-vykhovnomu protsesi doshkilnoho navchalnoho zakladu [Elektronnyi resurs] / N. Omelchenko, N. Sheremeta // Klub profesiinykh lohopediv. – Rezhym dostupu : http: //logopedu.com.ua/article/122_Vikoristannya_ movlennevoi_gimnastiki_v_navchalno_vihovnomy_procesi_doshkilnogo_navchalnogo_zaklady/. – (Nazva z ekrana).

Korobonenko T. V. Rol fizkultkhvylynok u zberezhennizdorovia ditei na urokakh ukrainskoimovy / T. V. Korobonenko // Tavriiskyi visnyk osvity. – 2014. – № 1 (45). – Chastyna I. – S. 220-226.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-13

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ