ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКОЇ ФУНКЦІЇ ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • А. Ф. Шевченко

DOI:

https://doi.org/10.31392/145596

Ключові слова:

інформаційний простір, віртуальна реальність, педагогічна діяльність, управлінська функція вчителя, педагогічний процес, викладання, виховна робота, самореалізація.

Анотація

Стаття присвячена проблемам реалізації основної функції вчителя в умовах інформаційно-освітнього простору. У контексті управлінського підходу до організації професійної діяльності, основними чинниками її ефективності стають: інформація, віртуальна реальність, індивідуальний соціокультурний досвід, інформаційно-педагогічна підтримка. Їхній аналіз дає підстави стверджувати, що педагогічна діяльність в умовах подібного простору являє собою систему дій, операцій та комунікацій спрямовану на створення умов для самореалізації зростаючої особистості. І все це справедливо як для реального, так і віртуального сприйняття оточення у процесі засвоєння педагогічно адаптованого соціального досвіду, дозволяючи людині активно функціонувати в сучасному інформаційному суспільстві. Разом з тим, розгляд подібної функції в контексті цілісності педагогічного процесу та суб’єктності учасників виховної взаємодії актуалізував ряд суперечностей, спонукаючи до наступних досліджень та пошуків.

Посилання

Bogoslavets L. G. Upravlenie pedagogicheskim protsessom v doshkolnom obrazovatelnom uchrezhdenii innovatsionnogo tipa : avtoreferat dis ... kandidata pedagogicheskikh nauk : 13.00.01 / Bogoslavets Larisa Gennadevna. – Barnaul, 1999. – 21s.

Vasylchenko L. V. Formuvannia hotovnosti studentiv do upravlinnia navchalno-piznavalnoiu diialnistiu uchniv – peredumova efektyvnoi diialnosti vchytelia / L. V. Vasylchenko // Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu: Pedahohichni nauky. – Zaporizhzhia : ZNU, 2008. – № 1. – S. 44-48.

Luhutsenko T. V. Mediina osnova vtraty kultury / T . V . Luhutsenko // Hileia. Istorychni nauky. Filosofski nauky. Politychni nauky: Naukovyi visnyk : zb. nauk. prats / N ats. ped. un-t im. M. P . D rahomanova, Ukrainska AN. – Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2013. – Vyp. 68 (№ 1). – S. 452-456.

Manoylo A. V. Gosudarstvennaya informatsionnaya politika v osobykh usloviyakh : monografiya. / Andrey Viktorovich Manoylo. – Moskva : MIFI, 2003. – 388 s.

Podlasyy I. P. Pedagogika nachalnoy shkoly: uchebnik dlya studentov pedagogicheskikh uchilishch i kolledzhey, obuchayushchikhsya po gruppe spetsialnostey “Obrazovanie” / Ivan Pavlovich Podlasyy. – Moskva : VLADOS, 2008 – 463 s.

Romaykin V. Sootnoshenie ponyatiy “vospityvayushchaya sreda” i “vospitatelnoe prostranstvo” Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik. 2003. – № 3 (36). [Yelektronniy resurs]. – Rezhim dostupu : http: //vestnik.yspu.org/releases/ pedagoka_i_psichologiy/21_21/

Shchodo ovolodinnia uchyteliamy zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv informatsiino-komunikatsiinymy tekhnolohiiamy: lyst M-va osvity i nauky, molodi ta sportu Ukrainy vid 12.12.2011 r. № 1/9-879 // Praktyka upravlinnia zakladom osvity. – 2012. – № 1. – S. 72.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-13

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ