ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ІНФОРМАТИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31392/165181Ключові слова:
міжпредметні зв’язки, інформатична підготовка, модель міжпредметних зв’язків, організаційно-педагогічні умови, навчання інформатичних дисциплінАнотація
У статті розглянуто сутність, зміст і особливості реалізації міжпредметних зв’язків та професійно орієнтовану технологію навчання, яка враховує можливості реалізації міжпредметних зв’язків при навчанні інформатичних дисциплін. Також наведено проект теоретичної моделі та висвітлено організаційно-педагогічні умови успішної реалізації міжпредметних зв’язків при навчанні інформатичних дисциплін. Складний і динамічний характер сучасної педагогічної діяльності, використання в ній новітніх інформаційних технологій та техніки, залежність ходу і результату (результатів) педагогічних дій від змісту і якості професійної підготовки зумовлюють об’єктивну потребу в удосконаленні фахової підготовки педагогів професійного навчання. Важливою особливістю інформатичної підготовки педагогів професійного навчання є те, що вона розглядається в сучасних дослідженнях як процес міжпредметної інтеграції, що використовує різноманіття педагогічних систем, а це докорінно змінює статус міжпредметних зв’язків і дидактичні функції під час навчання інформатичних дисциплін.Посилання
Asherov A. T. Mezhpredmetnye svyazi formirovaniya informatsionnoy kultury studentov tekhnicheskikh universitetov [Tekst] / A. T. Asherov, T. L. Bogdanova // Inzhener. Pedagogika : sb. st. / Tsentr inzhener. pedagogiki MADI (TU). – M., 2007. – S. 53-64.
Bogdanova T. L. Vybor sredstv pedagogicheskogo vliyaniya na formirovanie informatsionnoy kultury studentov na osnove mezhpredmetnykh svyazey [Tekst] : rezultaty eksperimenta / T . L . B ogdanova // Probl. іnzh.-ped. osvіti : zb. nauk. pr. / UІPA. – Kh., 2006. – Vip. 12. – S. 179-188.
Bogdanova T. L. Mezhpredmetnye svyazi fiziki i informatiki kak sredstvo formirovaniya informatsionoy kultury [Tekst] / T. L. Bogdanova // Probl. іnzh.-ped. osvіti : zb. nauk. pr. / Ukr. іnzh.-ped. akad. – Kh., 2005. – Vip. 11. – S. 163-169.
Kiseleva M. M. Ispolzovanie kompyuternykh tekhnologiy v mezhpredmetnykh proektakh / M. M. Kiseleva // Informatika i obrazovanie. – 2005. – № 8. – S. 27-37.
Kolomiiets A. Mizhpredmetni ta nadpredmetni proekty yak sposib rozvytku informatsiinoi kultury studenta [Tekst] / A. Kolomiiets, D. Kolomiiets // Pedahohika i psykholohiia prof. osvity. – 2006. – № 2. – S. 24-32.
Osadchyi V. V. Systema informatsiino-tekhnolohichnoho zabezpechennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv v umovakh pedahohichnoho universytetu / V . V . O sadchyi ; za red. S. O. Sysoievoi. – Melitopol : Vydavn. bud. MMD, 2012. – 419 s.
Profesiina pidhotovka maibutnikh inzheneriv-pedahohiv u haluzi okhorony pratsi z vykorystanniam kompiuternykh tekhnolohii : monohrafiia / E. N. Abiltarova, L. L. Makarenko, S. M. Yashanov ; za nauk. red. S. M. Yashanova. – K. : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2012. – 429 s.
Savchenko E. Ya. Mezhpredmetnye svyazi v protsesse realizatsii lichnostno-razvivayushchego obucheniya / E. Ya. Savchenko, O. A. Shurpa // ІІ S lavyanskie pedagogicheskie chteniya : tez. dokl. Mezhdunar. konf., 16-18 okt. 2003 g. – Tiraspol, 2003. – S. 82-83.
Iashanov S. M. Systema informatychnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia : monohrafiia / S . M . Y ashanov ; za nauk. red. akad. M. I . Z haldaka. – K. : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2010. – 486 s.