ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНИЙ САМОРОЗВИТОК УЧИТЕЛЯ ЯК НАЛЕЖНЕ І НЕОБХІДНЕ У ВИКОНАННІ ПРОФЕСІЙНОГО ОБОВ’ЯЗКУ

Автор(и)

  • В. В. Борисов
  • С. В. Борисова
  • В. Г. Вихор

DOI:

https://doi.org/10.31392/165197

Ключові слова:

учитель, професійно-особистісний саморозвиток, професійний обов’язок, освітня діяльність

Анотація

У статті висвітлюється проблема належного і необхідного у виконанні професійного обов’язку вчителя. Для успішної професійної педагогічної діяльності сучасний вчитель має підтримувати належний рівень довіри і реагувати на зовнішні виклики. Готовність учителя до оперативного реагування на виклики сучасності може здатний забезпечити професійно-особистісний саморозвиток учителя. Висвітлюється необхідність професійно-особистісного саморозвитку вчителя і доцільність його усвідомлення особистістю, яка має певну відповідальність за наслідки професійної діяльності. Значний вплив на професійний обов’язок справляє обов’язок суспільний, який є уніфікованим і універсальним щодо будь-якої діяльності. Зміст професійного обов’язку не є сталою величиною, він може постійно змінюватися. Причини цього явища криються у вимогливості особи до самої себе, соціальному статусі, характері суспільних відносин.

Посилання

Fullan M. Syla zmin: Vymiriuvannia hlybyny osvitnikh reform / M. Fullan ; per. s anhl. – Lviv : Litopys, 2000. – 269 s.

Kulyk Ye. V. Kontseptualni zminy v zmisti profesiinoi i tekhnolohichnoi osvity / Ye. V. Kulyk // Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: pedahohika. – 2016. – № 1. – S. 6-10.

Kovalenko E. A. Tsinnisna pryroda usvidomlenoho samorozvytku osobystosti:sotsialno-filosofskyi analiz : avtoref. dys. … kand. filos. nauk: spets. 09.00.03 “Sotsialna filosofiia ta filosofiia istorii” / E. A. Kovalenko. – Kharkiv, 2005. –20 s.

Ball G. A. O psikholgicheskom soderzhanii ponyatiya “zadacha” / G. A. Ball // Vopr. Psikhologi. – 1970. – № 6. – S. 75-85.

Simon H. Henristec problem solving: the next advance in operations research / H. Simon, A. Newell // Oper. Res. 1958.

Kozeletskiy Yu. Psikhologicheskaya teoriya resheniy / Yu. Kozeletskiy. – M., 1979.

Soroka K. O. Osnovy teorii system i systemnoho analizu : navch. posibnyk / K. O. Soroka. – 2-he vyd. pererob. ta vyp. – Kh. : Tymchenko, 2005. – 288 s. ; Vyliunas V. K. Psykholohyia yemotsyonalnыkh yavlenyi. M., 1976.

Kant I. “Traktaty i stati” (1784–1796). V 4 t. / na nemetskom i russkom yazykakh. – Moskva : Kami, 1993. – T. 1. – 586 s.

Kant I. Metafizika nravov v dvukh chastyakh. V 8 t. / per. s nem. – Moskva : Nauka, 1994. – T. 6. – 712 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-18

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ