ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ У ПРОЦЕСІ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • С. В. Світайло

DOI:

https://doi.org/10.31392/167949

Ключові слова:

фахова компетентність, учитель музики, мистецька освіта, методичне забезпечення

Анотація

ливості її формування у процесі диригентсько-хорової підготовки. З поняттями “професійна компетентність” і “фахова компетентність” пов’язані різні характеристики фахівця, вони співвідносяться з такими аспектами його професійної підготовки, як спеціальність і спеціалізація. Формування професійної компетентності передбачає набуття знань і здатностей у певній сфері професійної діяльності (наприклад, педагогічній), тоді як формування фахової компетентності – набуття знань і здатностей відповідно до спеціалізації, фаху (учитель музики, учитель математики тощо).Фахова компетентність, набута у процесі диригентсько-хорової підготовки, безпосередньо відбиває зміст і характер (музичне виховання і розвиток школярів засобами вокально-хорового співу) їхньої професійної (педагогічної) діяльності. Реалії сучасної виконавської і педагогічної практики фахівців музичного мистецтва потребують вирішення значної кількості проблем, пов’язаних із підготовкою майбутніх учителів музичного мистецтва, зокрема у сфері диригентсько-хорової освіти. Однією із них є проблема змісту навчального процесу, його методичного забезпечення, а також самостійної роботи студентів.

Посилання

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy / uklad. V. T. Busel. – K., Irpin : Perun, 2004. – 1440 s.

Dmitrevskiy G. A. Khorovedenie i upravlenie khorom / G. A. Dmitrevskiy. – M. : Muzgiz, 1948. – 106 s.

Ziaziun I. A. Tekhnolohizatsiia osvity yak istorychna neperervnist / I. A. Ziaziun // Pedahohichni tekhnolohii u neperervnii profesiinii osviti : monohrafiia / za red. S. O. Sysoievoi. – K. : Vipol, 2001. – S. 3-11.

Lashchenko A. P. Khoroznavstvo ta metodyka muzychnoho vykhovannia / A. P. Lashchenko. – K., 1973.

Mykhaskova M. A. Problemy formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzyky / M. A. Mykhaskova // Naukovi zapysky NDPU im. M. Hoholia : Psykholoho-pedahohichni nauky. – 2003. – № 2. – S. 17-18.

Oleksiuk O. M. Vstup do spetsialnosti : muzychne mystetstvo. Modul 2 : navch. posib. / O. M. Oleksiuk, H. H. Kondratenko, O. D. Liashenko. – K. : Kyivskyi un-t im. B. Hrinchenka, 2011. – 132 s.

Smyrnova T. A. Vyshcha dyryhentsko-khorova osvita u Ukraini: mynule i suchasnist / T. A. Smyrnova. – Kharkiv : Konstanta, 2002. – 256 s.

Tsilmak O. M. Skladovi struktury kompetentnostei / O. M. Tsilmak // Nauka i osvita. – 2009. – № 1/2. – S. 128-134.

Shcholokova O. P. Profesiina kompetentnist yak stratehichnyi napriamok modernizatsii mystetskoi osvity Ukrainy / O. P. Shcholokova // Visnyk Hlukhivskoho derzhavnoho universytetu. – Hlukhiv : HDPU, 2006. – Vyp. 8. – S. 19-23. – (Pedahohichni nauky).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-20

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ