ПОЕТАПНЕ ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ІЗ МОВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

  • В. В. Шкавро

DOI:

https://doi.org/10.31392/179901

Ключові слова:

поетапне впровадження тестових завдань, тестологія, самоосвітня і фахова компетентності майбутнього вчителя української мови і літератури, тестові завдання

Анотація

У статті обґрунтовано теоретичні засади розроблення тестових завдань як засобу вимірювання навчальних досягнень студентів вишу, зазначено доцільність переходу від індивідуальних тестів до групових, основним завданням яких є вимірювання рівня інтелектуального розвитку, успішності студентів з мовознавчих дисциплін, запропоновано поетапне впровадження тестових завдань та особливості їх застосування під час оцінювання майбутніх учителів української мови і літератури, схарактеризовано кожен із етапів упровадження тестових завдань із мовознавчих дисциплін (підготовчо-пошуковий; пояснювально-ілюстративний; оцінювально-підсумковий). У розвідці запропоновано широко практикувати тестування не тільки як пріоритетну форму перевірки знань, умінь і навичок майбутніх фахівців, а й як продуктивний навчальний прийом, відпрацьовувати у студентів навички виконання тестових завдань різної форми й рівня складності, що сприяють формуванню в майбутніх учителів української мови і літератури самоосвітньої та фахової компетентностей.

Посилання

ulakh I. Ye., Mruha M. R. Stvoriuiemo yakisnyi test : navch. рosib. / I. Ye. Bulakh, M. R. Mruha. – Kyiv : Maister-klas, 2009. – 176 s.

Hulo V. L. Metodychni rekomendatsii z rozroblennia skladovykh haluzevykh standartiv vyshchoi osvity (kompetentnisnyi pidkhid) / V. L. Hulo, K. M. Levkivskyi, L. O. Kotolovets ta in. – Kyiv : Instytut innovatsiinykh tekhnolohii I zmistu osvity MON Ukrainy, 2013. – 92 s.

Nekoz I. V. Testovyi kontrol yak odyn z efektyvnykh zasobiv aktyvizatsii navchalnoi diialnosti [Elektronnyi resurs] / I. V. Nekoz // Visnyk cherkaskoho universytetu. Pedahohichni nauky. – 2009. – Vypusk 162. – S. 1 11-115. – Rezhym dostupu : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vchu /N162/N162p111-115.pdf

Praktykum z metodyky navchannia movoznavchykh dystsyplin u vyshchii shkoli : navch. Posibnyk / O. Horoshkina, S. Karaman, Z. Bakum, O. Karaman, O. Kopus / za red. O. Horoshkinoi ta S. Karamana. – 2015. – 250 s.

Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktyky : navch. рosib. / kol. аvtoriv za red. M. I. Pentyliuk. – Kyiv : Lenvit, 2015. – 320 s.

Fitsula M. M. Pedahohika : navchalnyi posibnyk / M. M. Fitsula. – Kyiv : “Akademvydav”, 2006. – S. 229-232.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-29

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ