РОЛЬ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОФЕСОРА С. С. ЛЕВІЩЕНКА У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.11Ключові слова:
професійні компетентності, майбутні вчителі, вчителі математики, науково-педагогічна діяльність, фізико-математичний факультет, алгебра і теорія чисел, професор С. С. Левіщенко, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, гуманізм, демократизація, педагогічна творчість, педагогічний саморозвитокАнотація
У статті здійснено огляд життєвого і творчого шляху видатного діяча вітчизняної освіти і науки ХХ ст., завідувача кафедри вищої математики НПУ імені М. П. Драгоманова, доктора фізико-математичних наук, професора Сергія Сергійовича Левіщенка (1944–1996). Його науково-педагогічна діяльність відіграла значну роль у вирішенні проблеми професійної підготовки студентів фізико-математичного факультету педагогічного закладу вищої освіти. Компетентність розглядається як комбінація знань, умінь та практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей, що визначає здатність особи успішно здійснювати подальшу навчальну та професійну діяльність. Професійна компетентність педагога розглядається як сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь та методичної майстерності. Авторами статті розкрито основні науково-методичні ідеї С. С. Левіщенка щодо формування професійних компетентностей майбутніх вчителів математики: гуманізм, демократизація, компетентність, педагогічна творчість, педагогічний саморозвиток та їх значення для розвитку сучасної математичної та педагогічної науки.
Посилання
Verpatova N. Yu., Mukhina G. I. (2016). S. S. Levishchenko – talanovytyi vchenyi ta pedagog [S. S. Levishchenko is the talented scientist and tutor]. Suchasny naukovo-metodychny problemy matematyky u vyshchiy shkoly: vseukrayinsyka naukovo-practychna konferentsiya pamyaty profesora S. S. Levishchenka (Kyiv, October 7-8, 2016). Kyiv, pp. 13-23.
Matyash L., Cherkasyka L., Krasnytcykiy M. (2016). Formuvannya fahovoyi kompetentnosty maybutnyh vchytelyv matematyky u procesy vyvchennya kursu “Liniyna algebra” [Formation of speciality competence of future mathematics teachers in the process of studying the linear algebra course]. Naukova diyalynisty yak shlyah formuvannya profesiynyh kompetentnostey maybutnyogo fahivtsya: vseukrayinsyka naukovo-practychna konferentsiya (Sumy, December 1-2, 2016). Sumy, pp. 47-49.
Mukhina G. I. (2018). Naukovo-pedagogichna diyalynisty profesora S. S. Levishchenka u profesiyniy pidgotovtsi maybutnih vchyteliv matematyky [The scientific and pedagogical activity of professor S. S. Levishchenko in the professional training of future mathematics teachers]. Ukrayinsykiy vymir, pp. 81-84.
Pratsyovytiy M. V. (2016). Zhyttyeviy shlyah i trudova diyalynisty profesora Levishchenka S. S. [The way of life and working activity of professor Levishchenko S. S.]. Suchasny naukovo-metodychny problemy matematyky u vyshchiy shkoly: vseukrayinsyka naukovo-practychna konferentsiya pamyaty profesora S. S. Levishchenka (Kyiv, October 7-8, 2016). Kyiv, pp. 1-3.
Trebenko D. Ya., Trebenko O. O. (2004). Vcheniy, pedagog, osobystisty [The scientist, educator, person]. Matematika v shkole – The mathematics in school, vol. 9-10, pp. 66-67.
Phedorchuk Yu. S. (2015). Profesor S. S. Levishchenko i yogo vnesok u rozvytok NPU imeny M. P. Dragomanova [Professor S. S. Levishchenko and his contribution in development of the National Pedagogical Dragomanov University]. Naukoviy chasopys studentsykogo naukovogo tovarystva imeni Grygoriya Volynky, vol. 1, pp. 293-295.