ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-ОРІЄНТОВАНИХ СЕРЕДОВИЩ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ДИЗАЙНУ УЧНЯМИ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.11

Ключові слова:

інформатизація освіти, комп’ютерний дизайн, комп’ютерна графіка, веб-орієнтоване середовище, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

В умовах розвитку сучасних технологій, апаратного забезпечення комп’ютера та різноманітного програмного забезпечення відбуваються швидкі та якісні зміни у технологіях опрацювання даних. Саме веб-орієнтовані технології, які є нині передовими технологіями інформаційного суспільства, відіграють роль провідного інструменту інформатизації освіти. Виняток не становить і розвиток програмного забезпечення, що використовується у процесі вивчення комп’ютерного дизайну.

В статті обґрунтовується необхідність використання веб-орієнтованих середовищ навчального призначення в процесі вивчення комп’ютерного дизайну учнями старшої школи інформатичного профілю. Під час навчання інформатики в школах передбачено виконання навчальних завдань як на уроках в школі, так і вдома. Забезпечення всіх учнів доступом до уніфікованого програмного забезпечення є проблематичним адже у всіх різні комп’ютери, зокрема можуть бути різні операційні системи. Починаючи з 12 березня 2020 року навчання учнів тривалий час відбувалося і відбувається дистанційно. Більшість вчителів інформатики зіткнулись з проблемою як уніфікувати програмне забезпечення для опанування навчального матеріалу, на уроках інформатики. Одним з шляхів вирішення цієї проблеми є використання веб-орієнтованих середовищ. Розглянуто види комп’ютерного дизайну та відповідно до вікових особливостей учнів і цілей навчання дібрано веб-орієнтоване програмне забезпечення використання якого значно спрощує організацію і здійснення навчального процесу. Під час використання веб-орієнтованих середовищ не потрібно додаткових знань щодо їх налаштування, адже використання таких середовищ є незалежним від технічних характеристик комп’ютера, а потрібно лише підключення до мережі Інтернет.

Посилання

Bykov V. Yu., Burov O. Yu., Hurzhii A. M., Zhaldak M. I., Leshchenko M. P., Lytvynova S. H., Luhovyi V. I., Oliinyk V. V., Spirin O. M., Shyshkina M. P. Rozvytok teoretychnykh osnov informatyzatsii osvity ta praktychna realizatsiia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v osvitnii sferi Ukrainy : monohrafiia. Zhytomyr : ZhDU im. I. Franka, 2019. 214 s.

Briukhanova H. V. Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z dyzainu drukovanoi produktsii v Ukraini (60-ti roky KhKh – pochatok KhKhI st.) : dys. na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk : spets. 13.00.04 / Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. Kyiv, 2016. 264 s.

Veb-oriientovane seredovyshche Canva. URL : https://www.canva.com.

Veb-oriientovane seredovyshche Diz-Cafe.com. URL : https://diz-cafe.com/planirovshhik.

Veb-oriientovane seredovyshche Gardena-planner. URL : https://mygarden.gardena.com/uk#.

Veb-oriientovane seredovyshche Google Sites. URL : https://sites.google.com/u/1/

new?hl=ru&authuser=1.

Veb-oriientovane seredovyshche IKEA Home Planner. URL : https://kitchenplanner.ikea.com/

ua/UI/Pages/VPUI.htm.

Veb-oriientovane seredovyshche ImageBot. URL : https://flamingtext.com/imagebot/editor.jsp (.

Veb-oriientovane seredovyshche Joomla. URL : https://downloads.joomla.org/ru/.

Veb-oriientovane seredovyshche Planner5d. URL : https://planner5d.com/editor/?key=648931b7b2d42d4713d199825f45d631.

Veb-oriientovane seredovyshche Planoplan. URL : https://planoplan.com/.

Diachenko A. Aktualni problemy rozvytku promyslovoho dyzainu v umovakh sohodennia. Materialy konferentsii MTsND. 2020. S. 17-21

Zhaldak M. I. Pedahohichno vyvazhene upravlinnia navchalnoiu diialnistiu – osnova doskonalosti rezultativ navchannia. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Kyiv, 2018. Vypusk 19 (26). S. 8-13.

Navchalna prohrama z informatyky dlia uchniv 10-11 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. (Riven Standartu). URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv.

Osnovy dyzainu arkhitekturnoho seredovyshcha : pidruchnyk. Kyiv : Vydavnytstvo Lira-K, 2020. 480 s.

Polozhennia Ministerstva osvity i nauky Pro elektronni osvitni resursy. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1695-12#n13.

Ramskyi Yu. S., Oleksiuk V. P. Model navchannia maibutnikh uchyteliv informatyky zastosuvannia khmarnykh tekhnolohii. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 2. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia. 2018. № 20 (27). S. 28-32.

Franchuk V. M. Metodyka navchannia informatychnykh dystsyplin v pedahohichnykh universytetakh z vykorystanniam veb-oriientovanykh system : monohrafiia. Kyiv : NPU imeni M. P. Drahomanova, 2020. 434 s.

Shcho take kompiuternyi dyzain? URL : https://gonzodesign.ru/education/articles/anachronism (11).

Shcho take landshaftnyi dyzain? URL : https://sad.ukr.bio/ua/articles/5526/ (10)

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ